نمایش «کباب» به کارگردانی رها حاجی‌زینل نمایشی رئالیستی است که چالش‌های یک خانواده مذهبی و تعزیه‌خوان را در دهه ۴۰ به تصویر می‌کشد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «کباب» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است. این اثر نمایشی که در فضایی رئالیستی میانه دهه ۴۰ را به تصویر می‌کشد درباره خانواده‌ای مذهبی و سنتی است که کبابی معروفی به نام «مولوی» دارند. در بحبوبه اتفاقات سیاسی اجتماعی جامعه و تاج‌گذاری پهلوی دوم و مرگ تختی و … این خانواده با چالش بزرگی روبرو می‌شود که آبرو و اعتبارشان را در خطر قرار می‌دهد و پشت سر گذاشتن آن به منزله پرداخت هزینه‌ای گزاف و گذشتن از کلیشه‌های مرسوم است.

بازی‌های در خدمت نقش و طراحی لباس، صحنه و نور متناسب با فضاسازی اثر از جمله ویژگی‌های این اثر نمایشی است.

نمایش کباب

صبا ایزدپناه، سارینا آزاد میلانی، محمد پسندیده، نازنین میهن، صدف صفری، فرید زنگی، احمد هَداوند و امیرحسین نژادقاسمی بازیگرانی هستند که در نمایش «کباب» به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش نخستین اثر ایرانی گروه تئاتر «سه گانه» است که به تهیه‌کنندگی محمدرضا شیرخان تا آخر دی ماه ساعت ۱۸:۱۵ روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو می‌رود.

«کباب» داستان خانواده‌ای است که در سال ۱۳۴۶ کبابی معروفی در تهران دارند، خانواده‌ای مذهبی که به واسطه تعزیه خوانی محبوب مردم هستند، حال تنها یک هفته مانده به ماه محرم به دلیل یک اشتباه با چالشی بزرگ مواجه می‌شوند...

نمایش کباب

همچنین بهنوش کاظمی زاده طراح و نوازنده موسیقی، پدرام رضوانی طراح نور، فرزاد هدایت نوری طراح صحنه و لباس، هانی گلشاهی کریم طراح گریم، امین قنبری طراح موشن و گرافیک، حنیف پرنده طراح و سازنده تیزر و رضا جاویدی عکاس، حاجی زینل را در این نمایش همراهی می‌کنند.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: آروین موذن زاده