نمایش «برزیلیا» به کارگردانی پوریا عبدی که به تازگی در جشنواره «تئاتر شهر» حضور داشت در تماشاخانه «مشایخی» به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: پوریا عبدی درباره این نمایش گفت: «برزیلیا» یک نمایش ساختارشکن ، همراه با اجرایی مدرن است که باعث می‌شود، مخاطب امروز همذات پنداری بیشتری با واقعه داشته باشد. برزیلیا امر و نهی نمی‌کند و پند و اندرز نمی‌دهد بلکه صرفاً تلنگر می‌زند تا مخاطب انتخاب کند که چه باید یا نباید انجام بدهد.

وی ادامه داد: ساختار این نمایش به گونه‌ای است که با فاصله‌گذاری به مخاطب گوشزد می‌کند، این یک نمایش است و نه برشی از زندگی ، هرکس با شنیدن نام برزیل بلافاصله سه چیز به ذهنش می‌رسد. اول فوتبال، دوم قهوه و سوم کارناوال شادی ، طراحی‌های ما نیز که براساس موضوع نمایش، نمی‌توانست به دو مقوله اول بپردازد و تمام صحنه ها به شکل کارناوالی و دسته جمعی اجرا می‌شود.

عبدی در رابطه با طراحی صحنه این اثر نمایشی گفت : فضا کاملاً خالی است و دکور تنها به چند آکسسوار خلاصه می‌شود که این امر باعث شده تمام طراحی‌ها با فرم‌های متفاوت بازیگران صورت بگیرد تا صمیمیت خاصی بر صحنه حاکم شود . گرچه نمایش روایتگر قتلی نارواست اما این صمیمیت به مکان نمایش برمی‌گردد و صمیمیت و خون‌گرمی جنوبی‌ها را به تصویر می‌کشد.

او درباره نوع بازی بازیگران «برزیلیا» ادامه داد: بازیگران جدا از اینکه در صحن نقشی محوری دارند، عهده دار انجام نمایشهای فرم هستند که این امر نکته‌ی مثبتی در کارگروهی بازیگران است .

به گفته عبدی این کار موسیقی، یک موسیقی فولکلور است اما به فراخور شیوه‌ی اجرایی نمایش به صورت مدرن اجرا شده که در تعویض صحنه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و مخاطب را برای لحظاتی به درون خویش می‌برد تا صحنه‌ی بعد آغاز شود.

«برزیلیا» که متن آن نوشته باقر سروش است از 15 آبان تا 7 آذرماه، هرشب در تماشاخانه استاد مشایخی واقع در چهارراه ولیعصر (عج) به صحنه می‌رود.