سرپرست گروه تئاتر «تی تووک» که این روزها نمایش «هملت پشت کوهی» را در شهر بندرعباس روی صحنه دارد از نبود توجه مسئولان و کمبود امکانات سخت‌افزاری تئاتر در استان هرمزگان، انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: ابراهیم پشت‌کوهی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «هملت پشت کوهی» در شهر بندرعباس به عنوان جدیدترین تجربه تئاتری خود گفت: نمایش «هملت پشت‌کوهی» را از روز یکشنبه ۱۹ دی در پلاتوی آفتاب شهر بندرعباس روی صحنه بردیم و خوشبختانه از روز اول اجرا مخاطبان استقبال قابل توجهی از اجرا داشتند. در هفته دوم اجرا به احتمال زیاد و به خاطر استقبال مخاطبان نمایش را هر روز در ۲ نوبت روی صحنه می‌بریم. فکر می‌کنم به دلیل استقبال مخاطبان، باید این نمایش را در مقاطع دیگر زمانی نیز دوباره یا حتی برای بار سوم در شهر بندرعباس اجرا کنیم.

وی درباره گروه بازیگری نمایش «هملت پشت‌کوهی» توضیح داد: یک دوره کلاس بازیگری در شهر بندرعباس برگزار کردم و قرار بود تئاتری را با هنرجویان این کلاس اجرا کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر ۲ سال به تعویق افتاد و حالا کار روی صحنه رفته است. بازیگری تئاتر در بندرعباس استعدادهای خوبی دارد و بازیگرانی که برای اولین بار با «هملت پشت‌کوهی» روی صحنه رفته‌اند آنقدر مسلط به کار خود هستند که احساس نمی‌کنید بار اولی است که روی صحنه تئاتر حضور پیدا کرده‌اند.

پشت‌کوهی اظهار کرد: نمایش «هملت پشت‌کوهی» ظهور تعدادی بازیگران مستعد جدید را به تئاتر ایران نوید می‌دهد.

سرپرست گروه تئاتر «تی تووک» ضمن خوشحالی از استقبال مخاطبان و همچنین همکاری انجمن هنرهای نمایشی بندرعباس، متذکر شد: اداره‌کل ارشاد استان هیچ‌گونه همکاری درستی برای تولید و اجرای نمایش «هملت پشت‌کوهی» نداشته و حتی ریالی از این نمایش حمایت نکرده است.

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه لیاقت مردم استان و همچنین تئاتر استان هرمزگان خیلی بیشتر از چیزی است که وجود دارد، تأکید کرد: حیف است شهر بندرعباس که به گفته مدیران و مسئولان قطب اقتصادی کشور است به لحاظ فرهنگی و هنری هیچ وقت مورد توجه و حمایت مدیران و مسئولان نیست.

پشت‌کوهی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مسئولان اهمیت فرهنگ و هنر را درک نمی‌کنند در غیر این صورت متناسب با جمعیت و اقتصاد شهر بندرعباس و استان هرمزگان امکانات سخت‌افزاری فرهنگی و هنری را افزایش می‌دادند. در حال حاضر امکانات سخت‌افزار تئاتر استان در حد صفر است و سالن‌هایی هم که وجود دارد تنها برای رفع تکلیف مدیران و مسئولان است و در خور شأن مخاطبان و مردم استان هرمزگان و شهر بندرعباس نیست.

در جدیدترین اثر گروه تئاتر «تی تووک» مهدی عطایی دریایی، مجید کشاورز، گاتا عابدی، افسانه برزکار، یاسمن صیاددقت کار، غزل لوری، سعید سلیمی و محمد جامه شورانی به ایفای نقش می‌پردازند.

میراث پریدار مجری طرح، نیلوفر سراجی منشی صحنه، بهرنگ عباسپور طراحی صدا، بردیا دهقانی دستیار طراح صحنه، فاطیما پشت‌کوهی طراح لباس، هادی علیشاپور طراح نور، خیام مویدی طراح پوستر، عبدالحسین رضوانی عکاس و مجتبی نیری مدیر تدارکات، دیگر عوامل نمایش «هملت پشت‌کوهی» هستند.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی