مهران رنجبر از ۱ بهمن نمایش «مارادونا» را با نگاهی به اسطوره فقید فوتبال جهان در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه می‌برد.

پایگاه خبری تئاتر: مهران رنج‌بر نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این پرتره‌هایی چون «استیو جابز» و «مارلون براندو» را بر صحنه تئاتر اجرا کرده، درباره جدیدترین اثر خود گفت: بعد از درگذشت دیگو آراماندو مارادونا که از بچه‌گی اسطوره فوتبالی من بود تصمیم گرفتم به عنوان ادای دینی به مارادونا و فوتبال پرتره «مارادونا» را روی صحنه ببرم. متأسفانه به دلیل فوت مادرم این امر میسر نشد و سپس با همراهی عاشقانه و کمک دوستان این نمایش را تمرین و برای اجرا آماده کردیم.

وی یادآور شد: من از بچه‌گی هم طرفدار مارادونا و هم تیم ملی فوتبال آرژانتین بودم و نمایش «مارادونا» ادای دینی است به این اسطوره فقید فوتبال جهان که با زحمت وارد دنیای فوتبال شد و پس از آن برای بسیاری از مردم جهان و فوتبال‌دوستان تبدیل به یک قهرمان شد.

رنج‌بر درباره اینکه آیا نمایش «مارادونا» به لحاظ نوع نگاه و اجرا در راستای پرتره‌های قبلی نظیر «استیو جابز» و «مارلون براندو» است یا نه، تأکید کرد: این نمایش خیلی از پارامترهای نمایش و پرتره‌های قبلی‌ام را ندارد و اثری خیلی فوتبالی است. نمایش «مارادونا» خیلی ساده و عاشقانه است.

وی ادامه داد: فضای این نمایش عاشقانه و اپرایی است.

این هنرمند تئاتر با اشاره به حضور میلاد معیری، مهدی یگانه و علیرضا عبدالکریمی به عنوان بازیگران نمایش «مارادونا»، تأکید کرد: در نمایش «مارادونا» دوست نداشتم از بازیگران چهره استفاده کنم و حضور این ۳ بازیگر برایم خیلی مهم بود زیرا تلاش و زحمت بسیاری متقبل شدند. خیلی دوست داشتم نمایش «مارادونا» را با بازیگرانی که در باطن ستاره هستند و لیاقت کار کردند. خیلی قائل به حضور چهره‌ها نیستم و دوست دارم با بازیگران توانایی کار کنم که هدف دارند و سختی‌های کار و تمرین را تحمل می‌کنند.

رنج‌بر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا به مخاطب نشان دهیم تئاتر و بازیگری خوب به معروفیت نیست. ما مردان و زنان درجه یکی در تئاتر داریم که هنوز دیده نشده‌اند. مخاطب باید یاد بگیرد که نمایش را ببیند نه اینکه برای دیدن ستاره‌ها به سالن بیاید.

کارگردان نمایش «مارادونا» در پایان گفت: در این شرایط کرونایی سالار طهرانی دوست دیرینم به عنوان بخش خصوصی حامی من بود و برای تولید این نمایش هزینه کرد؛ در شرایطی که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار در تئاتر نداریم. همچنین محمد گودرزیانی به عنوان مدیرتولید و دستیار کارگردان، مقدی شامیریان به عنوان طراح لباس و محمدصادق زرجویان به عنوان عکاس و طراح پوستر نمایش نیز با همراهی خود باعث شدند تا «مارادونا» تولید و آماده اجرا شود.

نمایش «مارادونا» از جمعه اول بهمن، ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی