دو هزار و هفتصد سال است دیگر کارگردانی تئاتر نکرده‌ام. ما مدام از کارمان دور می‌شویم. و خب هر چه قدر این فاصله بیشتر می‌شود، ورزیدگی‌مان هم کمتر می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: دکتر محمود عزیزی، جمعه 22 شهریور ماه میهمان برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» در شبکه اصفهان بود.

این کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر با اشاره به این که همه هنرها از جمله موسیقی، باله، اپرا و ... از ذات آئینی نمایش مشتق شده‌اند، گفت: «مشاغل هنری در جامعه ما تعریف نشده‌اند». او درباره هنر تئاتر گفت: «تئاتر به زندگی و هستی که روی صحنه در حال رخ دادن است معطوف می‌شود. تئاتر از زندگی دست برنمی‌دارد و زندگی از تئاتر».  

او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که چه مدت است کار کارگردانی تئاتر انجام نداده، به

شوخی جواب داد: «دو هزار و هفتصد سال است دیگر کارگردانی تئاتر نکرده‌ام» و ادامه داد: «ما مدام از کارمان دور می‌شویم. و خب هر چه قدر این فاصله بیشتر می‌شود، ورزیدگی‌مان هم کمتر می‌شود و این بر ارتباط ما و مخاطب صدمه وارد می‌کند».

این عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ورود به صحنه تئاتر را مترادف مرگ توصیف کرد و گفت: «وقتی می‌خواهی بروی روی صحنه، مثل مرگ است. هزار بار هم که این اتفاق بیفتد تازگی دارد. اولین بار در نمایش «رویا در استرازبورگ» وقتی می‌خواستم وارد صحنه بشوم، هزار سال نوری طول کشید. انگار هیچ چیز در ذهنم نبود و بعد یک مرتبه انفجار رخ داد».  

او سپس ادامه داد: «من همیشه به بازیگرانی که برای اولین بار می‌خواهند روی صحنه بروند، غبطه می‌خورم چون حسی را تجربه می‌کنند که با هیچ چیز نمی‌شود عوضش کرد».