مصطفی عبدالهی که بارها اخباری درباره شرایط نامناسب جسمی به دلیل تأمین نشدن داروهای درمانی مورد نیاز منتشر شد، بدون کمترین توجه از سوی مدیران و مسئولان بار دیگر به دلیل شرایط نامناسب جسمی در بیمارستان پارسیان بستری شد.

پایگاه خبری تئاتر: مصطفی عبدالهی طی روزهای اخیر و به دلیل بالا رفتن کراتین خونش در بیمارستان پارسیان بستری شده است. پزشکان معالج برای پایین آوردن کراتین خون مجبور به کارگذاری یک پورت در بدن عبدالهی شدند تا بتوانند او را دیالیز کنند. این شرایط جسمی به دلیل مصرف نکردن داروهای مورد نیاز ایجاد شده و عبدالهی بار دیگر روز دوشنبه 5 آبان‌ماه شیمی درمانی می‌شود.


ناهید روزبهانه همسر مصطفی عبدالهی درباره شرایط تأمین داروهای مورد نیاز برای درمان این هنرمند تئاتر، رادیو و تلویزیون یادآور شد: وقتی با دستور آقای ضرغامی به مرکز بهداشت صدا و سیما مراجعه کردم، حواله‌ای 50 میلیون تومانی برای خرید دارو از هلال احمر به من داده شد. بعد از اینکه به هلال احمر مراجعه کردم، قیمت داروهای مورد نیاز 120 میلیون تومان اعلام شد و مرکز بهداشت صدا و سیما هم اعلام کرد که تنها برای 50 میلیون تومان و آن هم به حساب هلال احمر حاضر به صدور چک خواهد بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل حواله 50 میلیون تومانی مرکز بهداشت صدا و سیما باطل شد و از طریق بنیاد بیماری‌های نادر و آن هم از طریق یکی از آشنایان که در آمریکا زندگی می‌کند، توانستیم دارو را به ایران بیاوریم.

روزبهانه تصریح کرد: قرار بود فرد خیری هزینه 50 میلیون تومانی خرید داروها را متقبل شود ولی این امر میسر نشد و من مجبور شدم از دوستان و آشنایان مبلغی را قرض بگیرم و بخشی از وسایل خانه خود را بفروشم تا هزینه خرید داروها را تأمین کنم.

همسر عبدالهی با بیان اینکه تنها توقع من و همسرم از کسانی که ما را می‌شناسند توقع احترام است، گفت: با هنرمندی که 40 سال در عرصه هنر تلاش کرده نباید اینگونه برخورد شود. متأسفانه در مرکز بهداشت صدا و سیما به گونه‌ای با من برخورد شد که گویی دلال دارو هستم.

مصطفی عبدالهی طی 13 سال گذشته با بیماری سرطان مبارزه می‌کند و طی سال‌های اخیر تأمین داروهای درمانی این هنرمند به لحاظ هزینه، مشکل‌ساز شده است.