سعید تشکری، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس برجسته خراسانی، ساعاتی قبل در پی خونریزی معده در سن ۵۸ سالگی در مشهد درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: سعید محسن‌زاده، مدیرمسئول نشر ستاره‌ها و از شاگردان و دوستان سعید تشکری ضمن تایید خبر درگذشت این نویسنده مطرح خراسانی اظهار کرد: سعید تشکری از چند روز گذشته به علت مشکلات دستگاه گوارش در بیمارستان رضوی مشهد بستری بود. او شب گذشته یک عمل جراحی را پشت سر گذاشت و متاسفانه بعد از ظهر سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ماه، به علت خونریزی معده و کم‌خونی درگذشت.

وی ادامه داد: این نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس نامدار خراسانی مدت‌ها به بیماری ام‌ اس مبتلا بود و این بیماری و ضعف بدنی نیز عامل وخامت شرایط وی پس از انجام عمل جراحی بود.

سعید تشکری متولد ۱۳۴۲ در شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی بود. او نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر، عضو بین‌المللی کانون جهانی تئاتر، مدرس ادبیات نمایشی و عضو کانون منتقدان تئاتر بود.

از سعید تشکری بیش از ۴۰ عنوان کتاب به یادگار مانده که از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «شاه بهار»، «من هستم گیلگمش»، «سیمیا»، «پاریس، پاریس»، «هندوی شیدا»، «غریب، قریب»، «بار باران»  و «آرتیست» اشاره کرد. 

وی سال‌ها در رادیو و تلویزیون مشغول فعالیت بود و سریال‌هایی مانند زمانه، واقعه و یوسف می‌آید از آثار او است. رمان‌نویسی، مقاله‌نویسی مطبوعاتی در حوزه ادبیات و نمایش از دیگر فعالیت‌های سعید تشکری در سال‌های فعالیت‌های ادبی و هنری این هنرمند خراسانی بود.


منبع: خبرگزاری ایسنا