تماشاخانه ایرانشهر و مجموعه خانه هنرمندان ایران در دهه دوم و سوم ماه محرم میزبان برنامه‌هایی چون تعزیه خوانی، نقالی، نمایش‌نامه خوانی و آیین‌های سوگواری بومی ایران می‌شود

پایگاه خبری تئاتر: مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر با تشریح برنامه‌های مجموعه در ماه محرم، گفت: مجموعه خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر در دهه دوم ماه محرم برنامه‌های گوناگونی برای استقتبال از مخاطبان در نظر دارد و توجه ویژه‌ به آیین‌ها و سنت‌های فرهنگی بومی کشور خواهد داشت. بر همین اساس آیین‌های سوگ حسینی از مناطق شمالی کشور و استان مرکزی برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با مسئولان برگزاری سوگواره خمسه نیز همکاری‌هایی داریم که طی آن قرار است در دهه دوم و سوم برنامه‌های تعزیه‌خوانی و نقالی متناسب با ماه محرم برگزار شود.

زندی‌فرد از برنامه مدیریت تماشاخانه ایرانشهر برای سفارش نمایشی متناسب با ماه محرم خبر داد و گفت: بنا به گفتگوها کارگردانان مورد نظر زمان کافی برای جمع کردن گروه کنار یکدیگر در اختیار نداشتند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی در مجموعه برگزار کنیم که با سه کارگردان صحبت‌هایی انجام شده است.

مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر تصریح کرد: جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی تنها به سه کارگردانی که مجموعه با آن‌ها وارد مذاکره شده اختصاص خواهد داشت و هیچ نمایش‌نامه خوانی دیگری جز تولید و سفارش‌های مجموعه تماشاخانه ایرانشهر در برنامه نیست.

وی در پایان اظهار داشت: تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران سعی دارد به عنوان یک مرکز تئاتر شناخته شده خصوصی، تولیدات خود را به صحنه ببرد یا از آثار کارگردانان موفق و شناخته شده تئاتر کشور برای حضور در مجموعه حمایت کند.