دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد از گروه‌های حاضر در جشنواره روز قبل از اجرا تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت شدن تست حتی یک نفر از اعضای گروه، کار کنار گذاشته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی وارد هفتمین روز برگزاری خود شد که تا پیش از این ۳ نمایش «اتاق»، «بی‌زمان» و «بعد از افتادن» به دلیل ابتلای اعضای گروه به ویروس کرونا از جدول اجراهای جشنواره کنار گذاشته شدند. روز جمعه ۲۲ بهمن و طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، اجرای رادیو تئاتر «سووشون» هم به دلیل مثبت شدن تست کرونای تعدادی از اعضای گروه لغو شد.

حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره روند گرفتن تست‌های کرونایی از گروه‌های حاضر در جشنواره  گفت: از همه گروه‌های تئاتری حاضر در جشنواره، تست کرونا گرفته می‌شود و متأسفانه حتی با درگیری یک نفر از اعضای گروه به کرونا، مجبوریم گروه را از جدول اجراهای جشنواره حذف کنیم.

وی یادآور شد: برای حفظ سلامتی و امنیت جانی گروه‌ها، کارکنان سالن‌ها و تماشاگران ناچاریم که حتی با ابتلای یک نفر از اعضای گروه، کل گروه را کنار بگذاریم.

مسافرآستانه تأکید کرد: از کلیه گروه‌های حاضر در جشنواره، روز قبل از اجرا تست کرونا گرفته می‌شود. ضمن اینکه گروه‌ها موظف به ارائه کارت واکسیناسیون اعضای خود نیز هستند.

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار امیدواری کرد در روزهای باقیمانده از جشنواره هیچ گروهی به کرونا مبتلا نشود زیرا با حذف گروه‌ها از جدول اجرا دیگر فرصت اجرایی مجددی برای‌شان فراهم نمی‌شود و ضمن اینکه دیگر فرصتی برای جایگزینی اثری دیگر در جدول جشنواره نیز وجود ندارد.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی