کارگردان فیلم «کمپانی» گفت: فیلم کوتاه «کمپانی» در اولین حضور بین‌المللی خود به پنجاه و دومین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه تامپره راه یافت؛ فستیوال تامپره یکی از پنج فستیوال الف جهان و مورد تأیید آکادمی اسکار است.

پایگاه خبری تئاتر: ایل‌ناز خیرخواه گفت: فیلم کوتاه کمپانی به مدت زمان ۱۰ دقیقه در زمستان ۱۳۹۹ در شهر قزوین با اقتباس از داستانی آمریکایی وصیت‌نامه اثر بلکفورد تصویربرداری شد، این اثر را با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قزوین ساختم.

وی افزود: این فیلم کوتاه روایت پسربچه‌ای است که پس از اتمام مدرسه مجبور به نگارش یک وصیت‌نامه برای پیرزن همسایه می‌شود، در این مسیر حوادث جالبی برای این وصیتنامه رخ می‌دهد، فیلم کوتاه کمپانی بر مفاهیمی چون رویارویی کودکان با مفهوم انتزاعی مرگ و آموزه‌های کودکان در رابطه با این مفهوم در پروسه دوران تحصیل متمرکز است.

کارگردان فیلم کمپانی بیان کرد: این فیلم در اولین حضور بین‌المللی خود موفق شد به پنجاه و دومین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه تامپره راه یابد؛ فستیوال تامپره یکی از پنج فستیوال الف جهان و مورد تأیید آکادمی اسکار، آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا «بفتا»، همچنین مورد تأیید فستیوال فیلم‌های اروپا و مورد تأیید فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های تهیه کنندگان فیلم «فیافپ» است.

وی خاطرنشان کرد: فستیوال جهانی تامپره همراه با فستیوال کلرمون فران و فستیوال اوبرهاوزن جزو مهم‌ترین رخدادهای فیلم کوتاه اروپاست.

خیرخواه در ادامه با اشاره به عوامل فیلم «کمپانی» بیان کرد: آراد اصلانی و فاطمه حسینی آذر بازیگران این فیلم هستند، همچنین مرتضی حکاکیان، سعید زرآبادی‌پور و فرشید شعبانی گروه فیلمبرداری را تشکیل دادند؛ مرجان طبسی به عنوان تدوینگر، سهراب کرم‌رودی در بخش صدا گذاری و موسیقی، مهران جبلی در بخش جلوه‌های ویژه، علی محمدی‌فر در بخش صدابرداری، مینا هاشمی راد در بخش گریم، شاهین حق شعار در بخش تیزر، بونا الخاص در بخش ترجمه، فرناز روستایی در بخش طراحی پوستر، امین مردای مدیریت تولید و در نهایت مرضیه احمدی و مبینا علیزاده به عنوان دستیاران کارگردان در این فیلم فعالیت داشتند.

به گزارش ایسنا، ایل‌ناز خیرخواه متولد ۱۳۶۵ است و به عنوان هنرجوی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قزوین اولین کار جدی خود را تحت عنوان «کمپانی» در سال ۱۳۹۹ تهیه کنندگی و کارگردانی کرده است.