پرده پایانی جشنواره تئاتر فجر در حالی به پایان رسید که بدون حاشیه هم نبود.

پایگاه خبری تئاتر: اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر شامگاه 26 بهمن ماه در تالار وحدت جزو معدود برنامه هایی بود که بدون تاخیر آغاز شد.
در این برنامه به برگزیدگان گفته شد برای پیشگیری از طولانی شدن برنامه برگزیدگان به هنگام دریافت جایزه خود صحبت نکنند که بعضی از آنان از این مساله ناخوشنود بودند و عنوان کردند حق هنرمندان تئاتر است که بتوانند از تریبون جشنواره تئاتر فجر دغدغه های خود را بیان کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از ابتدای برنامه حاضر بود. بعد از سخنان خود، سالن را ترک کرد و این موضوع گله بعضی از برگزیدگان را در پی داشت که وزیر به هنگام اهدای جوایز حضور نداشته و سخنان و گله های هنرمندان تئاتر را نشنیده است.
آنان از بابت بودجه اندک تئاتر گله مند بودند و عنوان کردند بودجه جشنواره تئاتر فجر ۹ میلیارد تومان است در حالیکه یک سریال با بودجه۳۰ میلیارد تومانی ساخته می شود.
آنان اقتصاد تئاتر را بیمار توصیف کردند که نیاز به درمان و بازنگری دارد.
در این برنامه به حاضران تذکر داده شد که ماسکهای خود را از چهره برندارند.

از آنجاکه هیچ استند یا نشانی از جشنواره تئاتر فجر در لابی تالار وحدت وجود نداشت، بسیاری از مهمانان اختتامیه و گروه های نمایشی، در کنار استند جشنواره موسیقی فجر عکس یادگاری گرفتند.
گروه اجرایی نمایش "مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار" که جوایز متعددی دریافت کردند، در پایان برنامه هم در فضای باز تالار وحدت موسیقی نمایش خود را اجرا کردند.
مجتبی رستمی فر ، کارگردان این نمایش که به گفته خودش در چند دوره در جشنواره فجر برگزبده شده است، گله کرد که تاکنون موفق نشده نمایش های خود را در تهران در قالب اجرای عمومی روی صحنه بیاورد.
او همچنین تذکر داد که از عنوان تئاتر شهرستان بیزار است و معتقد است تئاتر هر شهر را باید به نام همان شهر نامید؛ تئاتر اهواز، تئاتر اصفهان و ....
نورا هاشمی، برگزیده بازیگری زن هم در عین خوشحالی برای دریافت جایزه اش ابراز ناراحتی کرد که در روزهایی پر مرگ و میر این جایز را دریافت کرده است.
گلاب آدینه هم از بودجه ناچیز تئاتر انتقاد کرد و از مسئولان خواست فکری برای ارتقای این بودجه بکنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا