روز سه شنبه ششم آبان، پس از بلیط فروشی و حضور عوامل بر روی سن در تئاتر شهر، اجازه اجرای نمایشنامه خوانی « ناگهان هذا حبیب الله»، نوشته عباس نعلبندیان، داده نشد و اجرای نمایشنامه خوانی لغو شد

پایگاه خبری تئاتر:  ژاله صامتی کارگردان و بازیگر تئاتر،گفت:  پنج دقیقه قبل از اجرا، در حالی که تمام ما، نقش خوانان نمایش «ناگهان هذا حبیب الله»، بر روی سن بودیم و میکروفون ها و نور را آماده کرده بودیم و منتظر ورود تماشاگران بودیم، آمدند داخل سالن و به ما گفتند که نمایش، توقیف شده است. به آنها گفتیم حد اقل اجازه بدهید نمایش را برای خانواده و دوستانمان، به صورت خصوصی اجرا کنیم، اما قبول نکردند. حتی گفتیم یک دور برای دل خود، تمرین کنیم که اجازه این کار را هم ندادند


صامتی در خصوص دلیل ارائه شده برای توقیف نمایش «ناگهان هذا حبیب الله»، گفت: دو روز از بعد از ظهر تا نصفه شب برای نمایشنامه خوانی «ناگهان هذا حبیب الله»، تمرین کرده بودیم. بچه هایی که در این نمایش اجرا خوانی می کردند، خالصانه و از جان و دل، تلاش می کردند. توقیف نمایش، برایم باور نکردنی است. هیچ توضیحی برای این که چرا نمایش را توقیف کرده اند، به ما ندادند. چرا از ابتدا اجازه اجرای این نمایش را دادند؟ از صبح روز گذشته یکی از خبرگزاری ها شروع کرده بود به تهدید گروه نمایش ما.


وی در ادامه افزود: به نظر من به دلیل ضعف مدیریت، نمایشنامه خوانی ما توقیف شد. اگر مدیریت آگاهانه و محکم پای اجرای این اثر می ایستاد، ارگان های نامربوط نمی توانستند برای ما تصمیم گیری کنند. ما مدت هاست که داریم تئاتر کار می کنیم و خط قرمز ها را می شناسیم. نمی خواستیم کاری خارج از اصول انجام دهیم. حتی برخی کلمات را از متن حذف کرده بودیم و متن را به نوعی تلطیف کرده بودیم. از دید من، با این نوع مدیریت، فعالیت در زمینه تئاتر، غلط و نوعی توهین به اهالی تئاتر است. به شدت دلسرد شده ام.
ژاله صامتی در پایان در مورد متن نمایشنامه«ناگهان هذا حبیب الله»، اعلام کرد: نمایشنامه «ناگهان هذا حبیب الله»، متن بسیار زیبایی است. به تمام کسانی که به خواندن نمایشنامه علاقه مندند، به خصوص بازیگران، کارگردانان و هنرجویان تئاتر توصیه می کنم حتما این متن را بخوانند. نمایشنامه «ناگهان هذا حبیب الله»، هیچ مغایرتی با هیچ مساله مذهبی و سیاسی ندارد.


نمایشنامه «ناگهان هذا حبیب الله» را عباس نعلبندیان نگاشته است. قرار بود این نمایش در روز های ششم و هفتم آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در ساعت ۱۸:۰۰ نمایشنامه خوانی شود. اما روز گذشته و به هنگام اولین اجرا، نمایش، توقیف شد.


کارگردان این نمایشنامه خوانی رضا دادویی بود و قرار بود حسین پاکدل، علی سرابی، ژاله صامتی، پریسا مقتدی، سیدجواد طاهری، هوشنگ هیهاوند، ناهید مسلمی، الهه حسینی، محمدرضا میرحسینی، علی امیری، هادی باجلان و میثم نوروزی، نقش خوانان این اثر باشند.