«سه نمایشنامه‌ کودک و نوجوان» به قلم سید مرتضی هاشمی منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: کتاب «سه نمایشنامه‌ کودک و نوجوان» اثر مرتضی هاشمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، در تیراژ ۵۰۰ جلد و ۱۱۷ صفحه منتشر و توزیع شد. این اثر، دومین کتاب او پس از کتاب «پنج نمایشنامه‌ دانش‌آموزی» است که سال گذشته به چاپ رسیده بود و امسال نیز تجدید چاپ شد.

در این کتاب، سه نمایشنامه‌ «جشن تولد»، «بزرگ‌ترین گنج دنیا» و «دنیای شیرین» گنجانده شده‌اند.

نمایشنامه‌ «جشن تولد» به آسیب‌های استفاده‌ بیش از حد کودکان از بازی‌های رایانه‌ای، نمایشنامه «بزرگ‌ترین گنج دنیا» به موضوع دوست‌یابی در فضای مجازی و نمایشنامه‌ «دنیای شیرین» به آموزش نظم برای کودکان می‌پردازد.

نویسنده در کنار محتوای به‌روز و مفید، در هر کدام از نمایشنامه‌ها با استفاده‌ از یک خط داستانی سرگرم‌کننده، موفق شده نکات آموزشی مد نظر را برای مخاطب کودک و نوجوان اثر مطرح کند.

مرتضی هاشمی که فعالیت‌های نمایشی خود را از سال ۱۳۷۲ با نویسندگی و اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است، تاکنون ژانرهای دیگر نمایشی را نیز آزموده اما معتقد است کار کودک به دلیل تاثیرگذاری و آموزش به مخاطبان هدف و تربیت نسل آینده، جذاب‌تر و البته حساس‌تر از سایر گونه‌های نمایشی است.

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی و نمایشنامه‌های کودک و نوجوان می‌توانند کتاب «سه نمایشنامه‌ کودک و نوجوان» را با بهای ۳۵۰۰۰ تومان از کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور تهیه و مطالعه کنند.