سازندگان فیلم سینمایی توقیف و قاچاق شده «قصیده گاو سفید» تماشای آن را به هر طریق ممکن در ایران برای علاقه‌مندان بلامانع اعلام کردند.

پایگاه خبری تئاتر: «قصیده گاو سفید» فیلمی به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها، نویسندگی او و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی است که سال 1398 در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مورد توجه نیز قرار گرفت. 

اما با وجود درخواستی که برای دریافت پروانه نمایش ارائه شده بود، مجوزی صادر نشد تا اینکه هفته گذشته نسخه‌ای با کیفیت از فیلم به طور غیرقانونی پخش شد. در این مورد جند روز قبل گزارشی در ایسنا منتشر و یاداوری شد که توقیف فیلم‌ها در چند سال گذشته در نهایت منجر به قاچاق و پخش غیرقانونی برخی فیلم‌ها شده که حاصلی بجز آسیب‌های روحی و مالی به سازندگانشان نداشته است.

حالا بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در نامه‌ای با انتقاد از سختی‌هایی که در دو سال گذشته متحمل شده و تلاش بی‌فایده‌ای که در این یک هفته‌ی سپری شده، برای گرفتن پروانه نمایش انجام دادند، بیان کردند که فیلم «قصیده گاو سفید» قاچاق شده و از این پس تماشای این فیلم در ایران و به هر طریق ممکن برای همه بلامانع است.  آن‌ها همچنین از تمام کسانی که در یک هفته گذشته ابراز همدردی کرده یا برای تماشای فیلم اجازه گرفته و یا تقاضای شماره حساب برای پرداخت هزینه داشتند، قدردانی کرده‌اند.

«قصیده گاو سفید» با بازی مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر و پوریا رحیمی سام داستان زنی سی‌وپنج ساله است که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده و اکنون زندگی سختی دارد. اما اتفاقی می‌افتد که زندگی او را به مسیر پیچیده‌ای ‌می‌برد.

این فیلم تاکنون در جشنواره‌های متعدد و معتبر خارجی شرکت داشته و جایزه‌هایی هم کسب کرده است. اخیرا اکران آن در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی شروع شده و  کشورهایی چون چین، اسپانیا، دانمارک، فنلاند، نروژ، یونان، ترکیه، هنگ کنگ نیز به تدریج میزبان این فیلم در سینماهای خود خواهند بود. تاکنون بیش از 30 کشور جهان قرارداد اکران سراسری فیلم را با پخش‌کننده فرانسوی فیلم به امضا رسانده‌اند.