پلتفرم‌های اینترنتی که با حجم بسیاری از تقاضا برای نمایش سریال‌ها در آستانه سال نو مواجه هستند، در آستانه چهارمین ماه میلادی و با پایان‌یافتن بسیاری از مینی‌سریال‌ها، فضا را برای انتشار سریال‌های جدید مناسب می‌بینند.

پایگاه خبری تئاتر: همواره ورود به سال جدید شمسی، در تقویم میلادی یکی از بهترین زمان‌ها برای نمایش فیلم‌های هالیوودی است. فصل جوایز به روزهای آخر خود رسیده و هیاهوی فیلم‌های مشهور سال گذشته میلادی، به حداقل رسیده است. بنابراین شرایط برای دیده‌شدن آثار جدید فراهم است و کمپانی‌ها تلاش می‌کنند تا از چنین فرصتی برای اکران آثار خود استفاده کنند.

از آن‌سو، پلتفرم‌های اینترنتی که با حجم بسیاری از تقاضا برای نمایش سریال‌ها در آستانه سال نو مواجه هستند، در آستانه چهارمین ماه میلادی و با پایان‌یافتن بسیاری از مینی‌سریال‌ها، فضا را برای انتشار سریال‌های جدید مناسب می‌بینند.

تمام این تحرکات سبب می‌شود مخاطبان ایرانی در ایام نوروز خود، از خوراک کافی در حوزه فیلم و سریال خارجی برخوردار باشند؛ پارادایمی که برای نوروز 1401 نیز مهیاست.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به فیلم و سریال‌هایی که در پایان اسفند امسال و اوایل فروردین سال آینده، در دسترس مخاطبان ایرانی خواهد بود. با این توضیح که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها، برای انتشار در سال 2022، تاریخ مشخصی را اعلام نکرده‌اند. بنابراین احتمالا تعداد آثار سینمایی و سریال در نوروز 1401، کمی بیشتر از فهرستی باشد که هم‌اکنون آماده کرده‌ایم.

قرمز شدن

انیمیشن ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و فانتزی «قرمز شدن» در آخرین روزهای اسفند امسال منتشر می‌شود. این انیمیشن توسط کمپانی دیزنی و پیکسار و براساس شخصیت‌های خلق‌شده «لیگ ابرحیوانات» در کتاب‌های مصور دی‌سی ساخته شده است. می‌لی یک دختر 13ساله با اعتمادبه‌نفس است که به همراه مادر سختگیرش در شهر تورنتو زندگی می‌کند، اما زمانی که احساس ترس و استرس می‌کند یا بیش‌ازحد هیجان‌زده می‌شود، تبدیل به یک پاندای قرمز غول‌پیکر می‌شود.

وایکینگ‌ها: والهالا

نتفلیکس در نوروز امسال، یک محصول متفاوت برای دوستدارانش دارد. سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»، ‌سریالی اکشن، ماجراجو، درام، تاریخی، عاشقانه و جنگی، محصول آمریکا، ایرلند و کاناداست. در این سریال، بازیگرانی چون لاورا برلین، سام کورلت، بردلی فریگارد و اسبیورن کروگ‌نیس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال که یک اسپین‌آف از سریال «وایکینگ‌ها» است، به سال‌های گذشته و قدرت‌گرفتن انگلستان می‌پردازد که دوران وایکینگ‌ها رو به پایان است. پس از مرگ پادشاه ادوارد، سه لرد برای گرفتن تاج‌وتخت تلاش می‌کنند.

آمبولانس

فیلم «مایکل بی» که یک درام جنایی و اکشن است، در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی منتشر می‌شود. ویلیام برای تامین هزینه‌های پزشکی همسرش به پول نیاز دارد و تصمیم می‌گیرد تا به کمک برادر ناتنی‌اش، از یک بانک در لس‌آنجلس سرقت کند، اما هنگام فرار مجبور می‌شوند آمبولانسی را که در آن یک پلیس مجروح است، بدزدند. جیک جیلنهال، ایزا گونزالس و دیوان چندلر لانگ، بازیگران این فیلم هستند.

غریبه

سریال محبوب «غریبه» در نوروز امسال، فصل ششم خود را روانه بازار می‌کند. سریالی که از 2014 تاکنون، طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است. داستان این فصل سریال درباره یک پرستار ارتش در جنگ جهانی دوم است که به ناگهان، در زمان سفر می‌کند و به سال 1743 می‌رود و در آنجا عاشق یک سلحشور می‌شود.  در این فصل سریال «رونالد دی.مور»، کترینا بلف، سم هیوین، توبیاس منزیس و گراهام مک‌تاویش بازی کرده‌اند.

بتمن

دوستداران بتمن در نوروز 1401 می‌توانند به تماشای نسخه جدیدی از این فیلم بنشینند. در فیلم اکشن، جنایی، درام و رازآلود، «مت‌ریوز»، بازیگرانی چون رابرت پتینسون، جفری رایت، زویی کراویتز، کالین فارل، پل دینو، اندی سرکیس، پیتر سارسگارد، آمبر سیه‌نا، جان تورتورو و ایانا سالیوک به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم تعجب‌برانگیز آمده: ریدلر، یک موش و گربه‌بازی خطرناک با بتمن و کمیسر گوردون در شهر گاتهام به راه می‌اندازد.

بریجرتون

دوستداران آثار عاشقانه، نوروز امسال را با فصل دوم سریال محبوب «بریجرتون» آغاز می‌کنند. این سریال براساس رمان‌ «جولیا کویین» ساخته شده و داستان آن در دوره نیابت سلطنت در لندن می‌گذرد.

در سریال «کریس ون‌دوسن» که پنجم فروردین 1401 عرضه می‌شود، آجوآ اندو، لورین اشبورن، جاناتان بیلی و روبی بارکر بازی کرده‌اند.

شوالیه ماه

تریلر جدیدترین ساخته جرمی اسلیتر، طرفداران بسیاری پیدا کرده است به‌خصوص که بدانیم پیوستن شخصیت‌ها و بازیگران جدید به مجموعه عظیم دنیای سینمایی مارول همیشه جذاب بوده است. در «شوالیه ماه» که در دهه اول فروردین 1401 منتشر می‌شود، اسکار آیزاک، ایتان هاوک و می‌کلموی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جداسازی

سریال دن اریکسون، اثری درام، رازآلود، علمی، تخیلی و مهیج است که پاتریشا آرکت، دیچن لاچمن، آدام اسکات، کریستوفر واکن و جن تالک در آن بازی می‌کنند. این سریال درباره مدیر یک شرکت است که خاطرات خارج از کار کارمندان خود را از طریق جراحی از ذهن آنها جدا می‌کند، اما یک نفر از همکاران مارک که بیرون از آنجا کار می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا به حقیقت پنهان این شرکت پی ببرد.

دره درخشان

کمدی ترسناک «دره درخشان» پس از محبوبیت فصل اول خود، در روزهای انتهایی اسفندماه، فصل دوم خود را ارائه می‌کند. مینی‌سریال «جف استروف» درباره یک خانواده ازکارافتاده است که از یک شهر بزرگ به شهر کوچکی نقل‌مکان می‌کند که اتفاقات وحشتناکی در آن رخ داده است.  در این مینی‌سریال، کورتنی کاکس، گرگ کینر، شریلین فن و گاس بیرنی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قطار سریع‌السیر

فیلم «دیوید لیچ» هم سوژه قابل‌توجهی دارد و هم انتشار تریلر آن، موجی از کنجکاوی‌ها نسبت به تماشای این فیلم حادثه‌ای و رازآلود را به وجود آورده است. فیلم داستان پنج قاتل را روایت می‌کند که سوار یک قطار سریع‌السیر شده‌اند و درمی‌یابند ماموریت‌هایشان، نقاط‌مشترکی با یکدیگر دارد. در این فیلم، برد پیت، جوئی کینگ، اندرو کوجی، آرون تایلر و برایان تایری‌هنری بازی کرده‌اند.

سونیک خارپشت2

دومین مجموعه از سری انیمیشن «سونیک»، دوسال پس از تولید فصل نخست آن، اواخر تعطیلات نوروزی به دست هوادارانش می‌رسد. داستان این قسمت درباره آن است که دکتر رباتنیک شرور و بدجنس تصمیم می‌گیرد تا با کمک ناکلز، یک سنگ جادویی و قدرتمند را به دست بیاورد، اما سونیک و دوستش، تیلز باید قبل از دکتر رباتنیک، سنگ را پیدا کنند و مانع عملی‌کردن نقشه شوم او شوند.

ما سقوط کردیم

در این مینی‌سریال درام که براساس داستانی واقعی ساخته شده، جرد لتو، آن هاتاوی، او.تی. فاگبنلی، کایل ماروین و اندرو رایان پری بازی می‌کنند.

این سریال، داستان پرفرازونشیب شرکت وی‌ورک، یکی از معتبرترین شرکت‌های خلاق جهان را که به کارآفرینان، نویسندگان و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ خدمات می‌‌دهد، به تصویر می‌کشد.

خانم میزل شگفت‌انگیز

این سریال محبوب، برای نوروز امسال، چهارمین فصل خود را به بازار عرضه می‌کند. سریالی که طی سه فصل گذشته با اقبال بالای مخاطبان از سراسر جهان مواجه شده است. داستان فصل چهارم، در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 می‌گذرد و درباره یک زن خانه‌دار نیویورکی است که متوجه می‌شود به استندآپ کمدی علاقه دارد.  در این سریال کمدی که «ایمی شرمن پالادینو» جلوی دوربین برده است، ریچل بروزناهان، الکس بورستین، مایکل زیگن و مارین هینکل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شهر گمشده

فیلم اکشن، ماجراجو، کمدی و رمانتیک آرون و آدام نی است که سومین فیلم این دو برادران به‌شمار می‌رود و پنجم فروردین ماه منتشر می‌شود. فیلم البته بازیگران سرشناسی دارد که ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، دنیل رادکلیف و برد پیت، بخشی از آنها هستند.  داستان این فیلم درباره‌ یک نویسنده منزوی ا‌ست که درمورد مکان‌های عجیب و غریب در رمان‌های ماجراجویی پرطرفدار خود می‌نویسد. او که به همراه مدل خوشتیپ روی جلدش در تور تبلیغ کتاب جدیدش است، توسط یک میلیاردر مرموز ربوده می‌شود که امیدوار است بتواند او را به گنج گمشده شهری باستانی از آخرین داستانش برساند.

دکتر استرنج

بیست‌و‌هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول، یکی از کنجکاو‌برانگیزترین فیلم‌های سال است که رگه‌هایی از اکشن، ماجراجویی، فانتزی، ترسناک و علمی تخیلی دارد. در این دنباله، دکتر استرنج برای محافظت از جهان و وارد شدن به مولتی‌ورس، تصمیم می‌گیرد تا طلسمی خطرناک بسازد، اما با وجود یک نسخه دیگر از خودش، متوجه تهدید او برای بشریت می‌شود.

کشتن ایو

دوستداران درام‌های جاسوسی، نوروز امسال با چهارمین فصل از «کشتن ایو» همراه هستند. گفته می‌شود فصل کنونی، آخرین فصل از این سریال پرطرفدار خواهد بود. این سریال، درباره یک مامور اطلاعاتی است که سعی دارد قاتلی دیوانه را به دام بیندازد. در این درام جاسوسی مهیج، ساندرا اوه، جودی کومر، فیونا شو و دارن بوید، بازی کرده‌اند.

دختران درخشان

سریال «سیلکا لوئیزا»، جنایی، درام، رازآلود، علمی، تخیلی و مهیج است که ایمی برنمن، فیلیپا سو، جیمی بل و الیزابت ماس در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: سال‌ها پیش به زنی به نام کربی حمله می‌شود و او در شرایط سختی قرار می‌گیرد. اکنون کربی متوجه قتلی می‌شود که با حمله وحشتناک او مرتبط است و تصمیم می‌گیرد تا برای روبه‌رو شدن با گذشته‌اش، با یک خبرنگار همکاری کند.

موربیوس

این فیلم اکشن، ماجراجویی، درام، ترسناک و علمی و تخیلی، 12 فروردین‌ماه در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت. در فیلم «دنیل اسپینوزا»، مایکل کیتون، جرد لتو، جرد هریس، مت اسمیت، آدریا آرجونا و تایریس گیبسون بازی کرده‌اند. این فیلم براساس کتاب‌های مصور مارول موربیوس به قلم روی توماس و گیل کین ساخته شده است.  داستان این فیلم درباره مایکل موربیوس؛ یک دانشمند بیوشیمی است که تلاش می‌کند تا خودش را از شر یک بیماری نادر خونی خلاص کند اما به جای آن، خود را به یک خون‌آشام خطرناک و شرور تبدیل می‌کند.


منبع: روزنامه فرهیختگان
نویسنده: مجتبی اردشیری