«یاسر نظری» که با فیلم کوتاه «دوزخ» در یازدهمین دوره‌ جشنواره‌ی فیلم‌های تک پلان کرواسی نامزد دریافت جایزه‌ بهترین کارگردانی شده بود این جایزه را به خود اختصاص بدهد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم کوتاه «دوزخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «یاسر نظری» در یازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی جهانی فیلم‌های تک‌پلان کرواسی جایزه‌ی بهترین کارگردانی را کسب کرد. این جشنواره به صورت آنلاین در «زاگرب» پایتخت کرواسی برگزار شد.

این فیلم با مدت‌زمان 36 دقیقه و به صورت پلان‌سکانس، محصول سال 1400 است.

در خلاصه‌داستان این فیلم آمده:«پژمان نوجوانی‌ست که به دعوت دوستان خود به یک مهمانی شبانه می‌رود اما به حضور مادر خود در مهمانی شک می‌کند».

نظری درباره‌ی فیلم «دوزخ» می‌گوید:«این اولین حضور جشنواره‌ای فیلم «دوزخ» بود. چون خودم فیلم‌های پرچالش دوست دارم، یکی از مهم‌ترین چالش‌های ساخت این فیلم، شیوه‌ی تولیدش به صورت سکانس‌پلان بود. طی سال‌های فعالیتم در سینما همیشه دوست داشتم فیلمی تجربه‌گرا بسازم و به معنای واقعی تنش و کارگردانی مورد نظرم را در این فیلم ارائه بکنم».

این کارگردان می‌افزاید:«در تولید این فیلم دو دغدغه داشتم، نخست قصه‌ی فیلم بود مبنی بر این‌که ما بهشتی برای نوجوانان و جوانان‌مان ساخته‌ایم که از جهنم بدتر است! دوم شیوه‌ی روایت قصه است که با لایه‌های پنهان و دو نوع زبانِ روایت در فیلم روبه‌روییم. در عین حال که به صورت لانگ‌تک ساخته شده و هیچ کاتی در فیلم وجود ندارد، ولی فیلم دو شکل از روایت را در دل خودش پیش می‌برد. معتقدم دوزخ فیلمی نمادگراست که نشانه‌گذاری‌های زیادی در آن اتفاق افتاده. ما بیش از چهل بازیگر و هنرور داشتیم. برای تولید این فیلم، از زمان دورخوانی متن تا ضبط آن، بیش از سه ماه تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتیم».

فیلم کوتاه دوزخ

حانیه نجفی، امیر نجفی، پرستو جلیلی، ریحانه گلفر، فاطمه قربانی، فرزاد صمدی، محمدحسین دهقان، مهدیه آخوندپور، عرشیا عقیلی، رونیکا مولایی‌پور، بشرا مولانا، آریانا زینلی‌نیا و زهرا صفایی بازیگرانی هستند که در فیلم کوتاه «دوزخ» ایفای نقش کرده‌اند.

دیگر عوامل فیلم «دوزخ» عبارتند از:

یاسر نظری (تهیه‌کننده،کارگردان، طراح صحنه و لباس)، سیدمهدی نریمانی (مشاور تهیه‌کننده)، سارا وفایی (جانشین تهیه)، یاسر نظری و علیرضا فتحی (نویسندگان)، امیر صالحی (مدیر تصویربرداری)، هادی فکری (طراح چهره‌پردازی) وحید نصیری (دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز)، لیلا دبیب (عکاس).

نظری هم‌اکنون با دریافت پروانه‌ی ساخت اثر بعدی‌اش با نام «برداشت آخر» در مراحل پیش‌تولید است که آن فیلم نیز با مدت‌زمان 90 دقیقه و به صورت پلان‌سکانس تولید خواهد شد.

گفتنی است کارگردان «دوزخ»، به عنوان مدرس بازیگری، مجری طرح پروژه‌های سینمایی، مدیرمسول آموزشگاه بازیگری «برداشت» و مشاور رسانه‌ای انجمن «خیرین فرهنگ فاطمی» فعال است.

///.