مهدی هنرسازان کارگردان نمایش «پارازیت» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش به موضوع اهدای عضو در فضایی سوررئال می پردازد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی هنرسازان کارگردان نمایش «پارازیت» که چند روزی است در سالن اصلی خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایش «پارازیت» با نگاهی طنازانه به موضوع اهدای عضو می‌پردازد. نمایشنامه این اثر به قلم حسن سالارمنش نوشته شده است و در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتخب حضور در بخش جایزه ادبیات نمایشی در بخش‌های تولیدی و حرفه‌ای بوده است. همچنین می توان گفت این نمایشنامه جزو اولین نمایشنامه های کمدی در حوزه پزشکی و آناتومی بدن است.

وی درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: سبک این نمایش سوررئال است و برای اجرا، تغییرات خاصی در متن صورت نگرفته است به جز چند صحنه که با اضافه کردن فرم و موسیقی سعی کردیم فضای متفاوتی برای مخاطبان ایجاد کنیم تا نگاه جدیدتری به موضوع این نمایش داشته باشند.

هنرسازان درباره آماده سازی نمایش عنوان کرد: تمرینات ما از اواخر آذر شروع شد و تا پایان بهمن‌ ادامه داشت. در ابتدا قرار بود اواسط بهمن اجرا داشته باشیم اما به دلیل زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر، اجرا به تعویق افتاد و نهایتا از اول اسفند هر شب ساعت ۱۹ روی صحنه می رویم که خوشبختانه در شب‌های اول با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و هنرمندان مواجه شدیم که باعث دلگرمی ما شد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: این نمایش محصولی از گروه هنری تندیس و به تهیه کنندگی حامد شیخی است و مجری طرح این نمایش نیز برعهده فاطمه عبدالرحیمی است. گروه هنری تندیس طی ۲ سال اخیر و با توجه یه شرایط بد کرونایی، نمایش‌های زیادی را روی صحنه بردند و تلاش زیادی برای زنده نگه داشتن تئاتر به سهم خود داشتند. کار بعدی این گروه با نام «قصه قرن» نیز در اسفند ماه سال جاری به صحنه می‌رود.

هنرسازان در پایان درباره شرایط اجرای نمایش در دوران کرونا گفت: دردوران کرونا شرایط تمرین بسیار دشوار است و علاوه بر خطراتی که برای بازیگران و عوامل وجود دارد دغدغه شرایط سالن‌ها و اجرا نیز گروه را بسیار تحت فشار قرار می دهد. امیدوارم‌ با وجود این شرایط سخت، مردم و مسئولان بیشتر از تئاتر حمایت کنند و بدانند که ما هم واقعا با عشق و در شرایط سخت به کارمان ادامه می‌دهیم و در پایان اینکه تئاتر زنده است از آن حمایت کنید.

بازیگران این نمایش مهدی هنرسازان، ساغر بهنام، تداعی سعیدی فر، امیر فهادان، سارا محبی، بهزاد محبوبی، امیرحسین انصاری، صادق صادقیان هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از دستیار کارگردان: علی اسدیان، طراح و مجری گریم: مبینا محمدی، دستیار گریم: آنا کلهری، طراح صحنه: کیمیا امری، دستیاران صحنه: طنین افلاک خمامی و علی اقبالی، طراح حرکات: علی اسدیان، مدیر صحنه: محمد واحد پرست، عکاس و تصویربردار: فاطمه مجدنیا، طراح پوستر و بروشور: فاطمه عبدالرحیمی، منشی صحنه: مارال ابوالقاسمی، روابط عمومی: فاطمه مجدنیا و مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی: اسفندیار ابراهیمی.

نمایش «پارازیت» از ۱ تا ۱۷ اسفند ساعت ۱۹ در سالن اصلی خانه نمایش مهرگان روی صحنه می رود.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: آروین موذن زاده