سازمان سینمایی کشور برای ۶ ماهه دوم سالجاری کمک هزینه ۵ میلیارد تومانی را به چرخه اکران در قالب «حمایت از فیلم‌ها»، «سالن‌های سینمایی»، «شرکت‌های پخش» و «مراکز پشتیبانی فنی و سمعی و بصری» ‌پیش بینی کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم حمایت از سینماها و چرخه اکران در وضعیت فعلی و عطف به تحقق وعده‌ای که در بدو ورودم داده‌ام گفت: این بسته حمایتی با مساعدت وزیر و همکاری صندوق اعتباری هنر با هدف کمک به رونق مجدد سینماها برای فیلم‌های سینمایی، سالن‌های سینما، شرکت‌های پخش و مراکر پشتیبانی فنی و سمعی بصری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این بسته حمایتی در قالب تسهیلات جبرانی و کمک هزینه به بخش‌های مختلف «فرایند پخش و اکران فیلم» از جمله ۲۳۴ سالن سینمایی فعال بخش خصوصی در تهران و شهرستان‌ها تعلق گرفت. از این رقم، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای سالن‌های سینما، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای فیلم‌های سینمایی، هفتصد میلیون تومان برای مراکز پشتیبانی فنی و ۳۰۰ میلیون تومان برای موسسات فعال در حوزه پخش فیلم اختصاص می یابد که هر کدام به عنوان بازوهای رونق سینما به صورت مستقل از هم اهمیت دارند.
دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای سینماها
خزاعی با اشاره به تقویت فرآیند تولید و اکران فیلم‌ها و همچنین، ضرورت رونق سالن‌های سینمایی با رعایت استانداردها و پروتکل‌ها در شرایط سخت کرونایی گفت: در این دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای سینماها در نظر گرفته شده که امیدواریم این کمک هزینه بتواند جبران بخشی از خسارت‌های وارده ناشی از همه گیری کرونا و تعطیلی‌های مربوط به آن شود و با توجه به کاهش روند گسترش کرونا، سال آینده به امید خدا فعالیت سالن‌های سینمایی به روند عادی پیش از کرونا برگردد.

وی ادامه داد: چشم انداز ما در رابطه با حمایت از سالن‌های سینمایی به سمت و سویی می‌رود که بتوانیم در کنار سینماداران و سایر بخش‌ها ظرفیت و شرایطی را مهیا کنیم تا سینما به عنوان ارزان‌ترین مولفه سرگرمی و تفریح در کنار تاثیرات آموزشی و آگاهی بخشی در سبد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به جایگاه و نقش موثر سالن‌های سینما در رونق و نشاط اجتماعی و با هدف جبران گوشه ای از زیان‌های وارده به این بخش خاطر نشان کرد: به سینماهای فعال بخش خصوصی در تهران و شهرستان‌ها شامل ۲۳۴  سالن سینمایی فعال که در اکران آثار سینمایی شش ماهه اخیر فعال بودند مشمول این حمایت قرار می‌گیرند.
 کمک یک‌ میلیارد و ۵۰۰  میلیون تومانی به فیلم‌ها
خزاعی همچنین با اشاره به حمایت جداگانه از فیلم‌های سینمایی که طی شش ماهه دوم سال جاری اکران شده اند، گفت: ۱۵ فیلم سینمایی طی این مدت اکران شده اند که سقف فروش آنها زیر یک میلیارد تومان بوده و با استفاده از این طرح تا سقف یک صد میلیون تومان مورد حمایت قرار می‌گیرند.
 وی با تشکر از صاحبان این فیلم‌ها که برای زنده ماندن و حیات سینما، فیلم‌های خود را در شرایط فعلی اکران کرده اند گفت: این آثار با همراهی و مشارکت در فرایند اکران به بازگشایی و رونق سینماها کمک کردند و برغم شرایط خاص کرونا از اکران استقبال کرده اند که به سهم خودم از آنها سپاسگزارم.
۳۰۰ میلیون تومان برای دفاتر فعال پخش فیلم
 خزاعی شرکت‌های پخش فیلم را یکی از بازوهای تاثیرگذار در زنجیره توزیع، نمایش و اکران فیلم‌ها دانست و افزود: در این بسته حمایتی به کلیه شرکت‌های پخش فیلم که در شش ماهه اخیر در روشن نگه داشتن چراغ سینماها فعال بوده اند و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ۱۲موسسه فعال پخش فیلم طبق بررسی و تأیید سازمان اختصاص یافته است.
۷۰۰ میلیون تومان برای مراکز پشتیبانی فنی و سمعی بصری
رئیس سازمان سینمایی همچنین با اشاره به اهمیت مراکز پشتیبانی فنی و سمعی و بصری فعال در روند آماده سازی آثار سینمایی بیان داشت: ۲۳ مرکز پشتیبانی فنی سینمایی فعال که در آماده سازی فیلم‌ها اعم از ارائه خدمات لابراتواری، استودیوی صدا، تدوین و ... طی این مدت فعال بوده‌اند شامل این حمایت شدند که در مجموع هفتصد میلیون تومان به این بخش اختصاص داده می‌شود.
به گفته وی؛ مراکز فنی و پشتیبانی سینما از این منظر اهمیت دارند که ارتقای کیفیت آثار و به طبع آن رونق و پیشرفت محصولات سینمای ما با حمایت و کمک این مراکز صورت می‌گیرد و همکاران بنده با این توجه صرفا کوشیدند اهمیت و جایگاه این مهم را مورد تاکید قرار دهند.
وی در پایان افزود: این بسته حمایتی با هماهنگی صورت گرفته با موسسه صندوق اعتباری هنر به زودی برای گروه‌های اعلام شده واریز می‌شود.