نمایش «سالگشتگی» به کارگردانی امیررضا کوهستانی در شهر مادرید اسپانیا به صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر: «سالگشتگی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیررضا کوهستانی از جمله آثار موفق این کارگردان تئاتر است که در ایران و همچنین کشورهای دیگر نظیر سوئیس، هلند، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، آمریکا، لبنان و شیلی اجرا شده است.

این اثر در جدیدترین اجرای بین‌المللی خود از ۱۱ تا ۱۳ مارچ ۲۰۲۲ (۲۰ تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰) در شهر مادرید اسپانیا روی صحنه رفته است.

در نمایش «سالگشتگی» که اولین بار در پاییز سال ۹۲ در مؤسسه فرهنگی اکو در تهران روی صحنه رفت و پس از آن در شیراز و بعد از ۵ سال بار دیگر در تهران و در سالن تئاتر مستقل اجرا شد، حسن معجونی و مهین صدری به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «سالگشتگی» به نوعی به نمایش «رقص روی لیوان‌ها» مربوط می‌شود که امیررضا کوهستانی سال ۸۰ در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و تالار مولوی روی صحنه برد و به عنوان یکی از موفق‌ترین آثار نمایشی کوهستانی و تئاتر ایران شناخته شد.

نمایش «سال‌گشتگی» داستان انتشار فیلم اجرای «رقص روی لیوان‌ها» است اما به دلیل خرابی صداهای فیلم، بازیگران برای ضبط مجدد دیالوگ‌ها دعوت می‌شوند که این حضور با توجه به گذشت چندین سال از تولید و اجرای نمایش «رقص روی لیوان‌ها» با چالش‌هایی همراه است.