هیات مدیره کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، ضمن تکذیب اطلاع از منقضی بودن اجناس اهدایی، با رد ادعای فوق، قویاً اعلام می‌دارد که بهیچ عنوان نه تنها از محتوی و ماهیت بسته‌های فوق مطلع نبوده، بلکه اکیدا و بهیچوجه در جریان و مورد مشورت چنین موضوعی قرار نگرفته است.

پایگاه خبری تئاتر: به نقل از کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر:

بسمه تعالی

پیرو برخی حواشی پیش‌آمده در مورد بسته معیشتی توزیعی توسط خانه تئاتر به اعضای خود، هیات مدیره کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر لازم می‌داند به منظور شفاف‌سازی، نسبت به چگونگی و روند توزیع آن و سوال‌هایی که برای اعضای محترم و افکار عمومی پیش آمده توضیحاتی را ارائه نماید.

روز شنبه ٢١اسفند روابط‌عمومی خانه‌تئاتر طی پیامی به هیات مدیره انجمن‌های هفده‌گانه خود اعلام داشت:

با درود و احترام خدمت اعضای محترم هیات مدیره انجمن های خانه تئاتر، به اطلاع رسانده می شود؛
تعداد محدودی بسته های خواروبار باقیمانده ازسال قبل (منظور اسفند ٩٩) در خانه تئاتر شمارش و بسته بندی شده است. (٩٢ بسته شامل برنج، ماکارونی، قند، عدس، رب گوجه فرنگی، چای)
این بسته ها به طور مساوی بین انجمن های خانه تئاتر تقسیم می‌شود. سهمیه هر انجمن ۵بسته می‌شود. لطفا تعداد پنج نفر از اعضای خود را که مناسب می‌دانید تا یکشنبه به صورت کتبی معرفی کنید.
تقسیم از دوشنبه در محل ساختمان سمیه خواهد بود.

سپس این پیام طبعاً توسط هیات مدیره ها به اطلاع اعضا رسیده و در جریان قرار گرفتند و با سختی و فراز و نشیب زیاد بعد از سبک سنگین ها و چانه زنی‌های بسیار و حرف و حدیث‌های مختلف، بالاخره ۵ نفر از هر انجمن مشمول دریافت این بسته گردیده و اسامی آنها جهت دریافت بسته به خانه تئاتر اعلام شد!
ساعاتی پس از توزیع بسته‌ها صدای اعتراض‌های اعضاء به گوش رسید و کاشف به عمل آمد که اقلام توزیعی مذکور، منقضی و تاریخ گذشته هستند.

همانطور که در پیام منتشره هیات مدیره محترم خانه تئاتر مشخص است، اشاره‌ای به انقضای اقلام نشده و هیات مدیره‌های مربوط با اعتماد به سلامت اقلام توزیعی اقدام به اطلاع رسانی نموده‌اند.
بعد از فراگیر شدن اعتراض‌ها، هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر طی بیانیه ای، عجولانه و در فراری به جلو، با پاک کردن صورت مسأله، با شرح نه چندان نزدیک به واقع اعلام داشت فرار که هیات مدیره های انجمن‌های هفده گانه از انقضای اقلام مطلع بوده و نیز در مصاحبه‌ای مدعی شد که این موضوع با بعضی از اعضای انجمن‌ها در میان گذشته شده و تصمیم به توزیع اقلام تاریخ گذشته حاصل یک خرد جمعی بوده است!

هیات مدیره کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، ضمن تکذیب اطلاع از منقضی بودن اجناس اهدایی، با رد ادعای فوق، قویاً اعلام می‌دارد که بهیچ عنوان نه تنها از محتوی و ماهیت بسته‌های فوق مطلع نبوده، بلکه اکیدا و بهیچوجه در جریان و مورد مشورت چنین موضوعی قرار نگرفته است، چه بسا تصمیم و برخورد یاد شده را مذموم و دور از شان و کرامت انسانی دانسته و آن را عدم پاسداشت حرمت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تلقی می‌کند و مسلما هیچکس و هیچیک از اعضای هیات مدیره این کانون حاضر نیست نه با جان عزیزان خود بازی کند نه با آبروی خود، و ضمن ابراز اعتراض به نوع برخورد صورت گرفته با اعضا و هنرمندان شریف و نشر اکاذیب، رسماً خواستار شفاف‌سازی صریح و اصلاح موارد مورد مناقشه است.

طبعا حسن نیت هیات مدیره مرکزی محترم خانه تئاتر مدنظر همگان هست و هرگونه حرکت بعدی به پاس حفظ شأن و نیز تکریم هنرمندان از سوی این هیات مدیره، مطلوب و امری پسندیده خواهد بود.