کالج شرق لس‌آنجلس، بنیاد سینمای بدون مرز و استودیو آدورن هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی «پویانمایی کالج شرق لس‌آنجلس» را با تمرکز بر انیمیشن ایرانی برگزار می‌کنند.

پایگاه خبری تئاتر:  به نقل از روابط عمومی رویداد، هدف جشنواره بین‌المللی انیمیشن ELAC ارائه‌ای متفاوت و سرگرم‌کننده از انیمیشن‌های بین‌المللی روز دنیاست. نمایش فیلم‌های انیمیشن کوتاه از سراسر جهان، تجزیه و تحلیل و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان صاحب‌نام انیمیشن و قدردانی از یک هنرمند بین‌المللی بخش‌های این رویداد هستند.

روز انیمیشن ایران در روز شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ در کالج شرق لس‌آنجلس برگزار می‌شود و نه فیلم کوتاه انیمیشن به انتخاب امیر مهران به‌نمایش درمی‌آید. فیلمهایی چون: بارون میاد جرجر (مهین جواهریان)، درخت (ساره شفیعی‌پور)، وقتی که بچه بودم (مریم کشکولی‌نیا)، سوزنبان (مهدی خرمیان)، روباه (صادق جوادی)، گرگم و گله می‌برم (امیر هوشنگ معین)، ملکوت (فرنوش عابدی)، رفت (سمانه اسدی) و نهنگ سفید (امیر مهران).

در بخش دیگری از این مراسم، ضمن معرفی آثار و نمایش پیام تصویری بهرام عظیمی طراح، فیلمنامه‌نویس و کارگردان انیمیشن مطرح ایرانی، فیلم کوتاه سیم ششم به‌نمایش در خواهد آمد.

در این جشنواره همراه با نمایش فیلم گلباران، بزرگداشتی از نقاش و انیماتور اسطوره‌ای ایرانی، استاد علی‌اکبر صادقی خواهد شد.

این جشنواره به دبیری بیژن (حسن) تهرانی فیلمساز، تهیه‌کننده و خالق مجموعه‌ی نیمه انیمیشن علی کوچولو، نویسنده، روزنامه‌نگار و بنیان‌گذار بنیاد سینمای بدون مرز برگزار می‌شود و هیات برگزارکننده این رویداد افرادی چون تام سیتو (استاد انیمیشن و انیماتور آثاری چون علاءالدین، شیرشاه، پری دریایی کوچک و....)، سارابیزلی (سردبیر مجلات انیمیشن و روزنامه‌نگار)، مایک لیبوناتی (استاد انیمیشن و جلوه‌های بصری) هستند که امیر مهران (نویسنده و کارگردان انیمیشن) در انتخاب فیلم‌ها و هماهنگی در برگزاری این مراسم نیز مشارکت می‌کند.