انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان، مبالغ پیشنهادی کف دستمزد برای این صنف را اعلام کرد.

پایگاه خبری تئاتر: انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، به تبع اعلام مبالغ پیشنهادی کف دستمزد در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ و به پشتوانه زحمات همکارانش در دوره‌های پیشین هیئت مدیره در برگزاری جلسات متعدد، تحقیق و تفحص در باب چگونگی تعیین کف دستمزد، ساعت‌ها کار گروهی و پایه‌گذاری روش‌های نظام‌مند برای انجام محاسبات، اعداد کف دستمزد را با حدود بیست درصد افزایش و مطابق با واقعیات روز جامعه سینمای ایران و حداقل‌های مورد نیاز برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان در سال ۱۴۰۱ به این شرح اعلام می‌کند:

برنامه ریز و دستیار اول کارگردان ( مشترکاً )                                                        ۳۸/۰۰۰/۰۰۰  تومان (ماهیانه)

برنامه ریز / دستیار اول کارگردان ( هر کدام به تنهایی )                                       ۲۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان (ماهیانه)

دستیار برنامه ریز / دستیار دوم کارگردان ( هر کدام به تنهایی )                          ۱۲/۰۰۰/۰۰۰  تومان (ماهیانه)

دستیار سوم کارگردان                                                                                          ۶/۰۰۰/۰۰۰    تومان (ماهیانه)

 توجه به این نکته ضروری است که ارقام ارائه شده به هیچ عنوان به معنای عرف دستمزد برنامه‌ریزان و دستیاران نبوده و در نظر انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان چنین کاری از اساس ناممکن است. هر پروژه‌ای با دیگری متفاوت است و عواملی مانند وجود صحنه‌های بدلکاری، جلوه‌های ویژه، صحنه‌های تاریخی، کار در شهر یا کشورهای مختلف، تعداد بازیگران و بیشمار عوامل دیگر در کار دستیار کارگردان و حیطه مسئولیت‌هایش و در نتیجه بر دستمزد او تاثیرگذار است.

از سوی دیگر بدیهی است سطح تجربه و دانش یک برنامه‌ریز یا دستیار کارگردان نیز باید در تعیین دستمزد او مدنظر قرار گیرد. دستمزد هر دستیار کارگردان و برنامه‌ریز با توجه به پیچیدگی‌های هر پروژه و سابقه کاری او تعیین می‌شود.

انجمن تاکید می‌کند هیچ برنامه‌ریز و یا دستیار کارگردانی ملزم نیست با این ارقام کار کند، اما از اعضا خواسته می‌شود تحت هیچ شرایطی با رقمی کمتر از این مشغول به کار نشده و در عقد قراردادها این رقم را نقطه شروع و مبنای مذاکره قرار دهند.

ذکر این نکته ضروری است که این ارقام بر مبنای مصوبات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین رقم دستمزد در سال ۱۴۰۱ ارائه شده و بدیهی است که در صورت اعلام مصوبات جدید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعداد بر مبنای مصوبات جدید بازنگری خواهد شد.»