رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره سرانجام وضعیت تعداد سالن‌های این مجموعه بعد از بازسازی در حال انجام، تأکید کرد که کارگاه نمایش همچنان در تئاتر شهر وجود خواهد داشت و در بازسازی تعداد سالن‌های مجموعه کم نمی‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  پریسا مقتدی درباره تصمیم‌گیری نهایی درباره تعداد سالن‌هایی که بعد از بازسازی در حال انجام توسط دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد در مجموعه وجود خواهند داشت گفت: با توجه به نظر و دغدغه هنرمندان تئاتر و همچنین تأکید آقای مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد مبنی بر اینکه در صورت رعایت شدن استانداردهای لازم تعداد سالن‌های مجموعه تئاتر شهر حفظ شود، کارشناسان امر بازسازی مجموعه طراحی و برنامه ریزی‌های خود را با لحاظ کردن استانداردهای مورد نیاز به گونه‌ای انجام دادند تا سالنی از مجموعه کم نشود.

رئیس مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: تصمیمی که در آخرین جلسه با حضور نماینده تام‌الاختیار هنرمندان تئاتر در امر بازسازی، سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی و همچنین هنرمندان تئاتر گرفته شد این بود که کارگاه نمایش با حفظ امنیت و استاندارد لازم حفظ شود و تعداد سالن‌های مجموعه تئاتر شهر کم نشوند.

وی درباره تغییراتی که قرار است در سالن‌های قشقایی، سایه و کارگاه نمایش در بازسازی در حال انجام لحاظ شوند، توضیح داد: در این بازسازی قرار است سالن‌های قشقایی و سایه تبدیل به بلک‌ باکس‌هایی خالی شوند که در آن‌ها جایگاه تماشاگران به صورت یک‌سویه و دوسویه قابل چیدن باشند. یعنی کارگردان و گروه نمایش با توجه به طراحی مدنظر خود چیدمان جایگاه تماشاگران را انجام دهند. همچنین امکانات نوری و صوتی این 2 سالن هم برای چیدمان یک‌سویه و دوسویه در نظر گرفته شده‌اند.

مقتدی ادامه داد: کارگاه نمایش هم قرار است تبدیل به بلک‌باکسی خالی برای تمرین گروه‌های نمایشی از صبح تا عصر شود و عصرها با قرار گرفتن جایگاه مخاطب که به صورت متحرک است و همچون سالن‌های قشقایی و سایه بنا به طراحی کارگردان چیدمان آن‌ها انجام می‌شود، سالن به اجراهای متناسب با این پلاتوی تئاتری اختصاص خواهد داشت.

این مدیر تئاتری درباره کاهش یا افزایش ظرفیت سالن‌های سایه و قشقایی بعد از بازسازی مجموعه تئاتر شهر، یادآور شد: اگر قرار باشد چیدمان جایگاه مخاطبان یک‌سویه انجام شود، ظرفیت این 2 سالن زیاد تغییر نخواهد کرد ولی اگر چیدمان جایگاه مخاطبان به شکل دوسویه انجام شود، ظرفیت این 2 سالن کمی افزایش پیدا می‌کنند.