قسمت اول مجموعه نمایشی «مهمونی» با معرفی هفت شخصیت اصلی خود با اجرایی متفاوت از ایرج طهماسب از پلتفرم نماوا پخش شد.

پایگاه خبری تئاتر:  مجموعه عروسکی و کمدی «مهمونی» این روزها با اجرای ایرج طهماسب و به کارگردانی و نویسندگی او و تهیه کنندگی حسن خدادادی از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

«مهمونی» با صداپیشگی هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، سهیل مستجابیان، الی امامی، امیر ادیب و نازنین شعبانی و با حضور بازیگرانی چون علی زرمهری، سهیل رهبر زارع، سارا صبری و احمد فیاض به همراه چند عروسک جدید، به صورت اختصاصی از پلتفرم نماوا پنجشنبه‌ هر هفته ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

قسمت اول جدیدترین مجموعه عروسکی ایرج طهماسب سه شنبه دوم فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰ پخش شد.

«مهمونی» برنامه‌ای مفرح و گفت‌و‌گو محور است که در آن ایرج طهماسب به همراه عروسک‌ها، میزبان چهره‌های آشنای عرصه هنر و ورزش هستند.

در همسایگی خانه جدید ایرج طهماسب که به تازگی به آن نقل مکان کرده است یک تالار عروسی قرار دارد. این مجموعه با حضور بازیگران و عروسک‌هایی که در این تالار عروسی کار می‌کنند با چالش‌ها و اتفاق‌های بامزه‌ای همراه است که مانند دیگر آثار ایرج طهماسب گاهی در میان این داستان‌ها مسائل آموزشی را برای مخاطبان بیان می‌کند.

شخصیت‌های عروسکی جدیدی چون «شا باش»، «دی جی»، «کَته خانم»، «قیمه خانم»، «خوشگل بابا» مگس، «دوست خوشگل بابا» پشه و «بچه» که اکثر آن‌ها یا کارکنان این سالن عروسی هستند و یا به زندگی ایرج طهماسب اضافه می‌شوند تا اتفاق های جذابی را رقم بزنند.

ایرج طهماسب که از ابتدای دهه هفتاد با مجموعه عروسکی «کلاه قرمزی» ملقب به آقای مجری بود و سال‌ها همراه با حمید جبلی به عنوان صداپیشه عروسک کلاه قرمزی و پسرخاله با مخاطبان سینما و تلویزیون همراه بود، حال با یک گروه و شخصیت‌های جدید با مخاطبان خود همراه است. شخصیت‌های اصلی مجموعه عروسکی «کلاه قرمزی» را کلاه قرمزی، پسر خاله، آقای همساده، فامیل دور، جیگر، پسرعمه‌زا، عزیزم ببخشید، ببعی، بچه فامیل و گابی تشکیل می‌دادند که سال‌ها برای مخاطب خاطره‌سازی کردند و در مجموعه «مهمونی» هیچکدام از این عروسک‌ها حضور ندارند و جای خود را به شخصیت‌های اصلی داده‌اند. از دیگر نکات قابل توجه این مجموعه این است که حمید جبلی یار دیرینه ایرج طهماسب از سال‌های گذشته و صداپیشه عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله در این «مهمونی» حضور ندارد.

ایرج طهماسب در «مهمونی» با آقای مجری «کلاه قرمزی» کمی تفاوت دارد. او دیگر آقای مجری نیست، در استفاده از شوخی‌ها و استفاده از برخی کلمات راحت‌تر و آزادانه‌تر رفتار می‌کند و این آزادی در انجام شوخی‌های کلامی با شخصیت‌ها و عروسک‌ها «مهمونی» را بسیار متفاوت کرده است.

«مهمونی» لوکیشن‌های مختلفی دارد و به تبع آن آیتم‌های متفاوتی را هم با خود به همراه می‌آورد. یکی از آیتم‌های «مهمونی» اجرای نمایش است که هر قسمت با حضور تعدادی از بازیگران تئاتر همراه است که در اولین قسمت «مهمونی» سعید فیروزه و شعله عطایی نژاد، نمایش «جعبه شیرینی» را اجرا کردند.

هر قسمت از «مهمونی» با حضور یک چهره شناخته شده همراه است که قسمت اول این مجموعه تلویزیونی بدون مهمان بود و در واقع شخصیت‌های اصلی این مجموعه و معرفی آن‌ها مهمان‌های این «مهمونی» بودند.

این برنامه در تمام آیتم‌های خود با موسیقی همراه است که این موسیقی‌ها با حضور یک ارکستر بزرگ تهیه و تنظیم شده است. سینا ذکایی رهبر، تنظیم کننده و نوازنده فلوت است و دیگر نوازندگان این ارکستر شامل علی ضرابی و رضا آذرنجات ترومپت، امیر حسام زبردست ساکسفون، رامین براتی ترومبون، طاها مظاهری گیتار، آرمان ابراهیمی گیتار باس، سهیل اباذری پیانو، سروش عمومی درامز، محمد جواد قریشی پرکاشن، سامان محمد نبی، حسین پارسافر، سعید جهانگیری، مهدی یوسف بیک، فارس مخلصیان، میثم رضایی مهر، امین عطایی، مصطفی حیات غیبی، محمود عربانی ویولن، حمیدرضا محمدی رباب و رضا محمدی تبلا هستند.

ایرج طهماسب خواننده تیتراژ ابتدایی و پایانی «مهمونی» است که با آهنگسازی امیر توسلی و نوازندگی میلاد نودست نوازنده گیتار نایلون و آکوستیک ساخته شده است. متن ترانه تیتراژ اول را سولماز نراقی و تیتراژ دوم را هم حسین غیاثی سروده است.

جدول پخش مجموعه نمایشی «مهمونی» در تعطیلات نوروزی به این ترتیب است که قسمت دوم پنجشنبه ۴ فروردین، قسمت سوم سه شنبه ۹ فروردین و قسمت چهارم پنجشنبه ۱۱ فروردین ساعت ۲۰ به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود.