حامد شیخی نویسنده و کارگردان نمایش «قصه قرن» را درامی عاشقانه در بستر روایت های تاریخی صد ساله گذشته ایران معرفی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: حامد شیخی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان نمایش «قصه قرن» تنها اثر نمایشی که در طول تعطیلات رسمی فروردین ماه تا دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ در تماشاخانه سپند روی صحنه است  درباره این اثر عنوان کرد: نمایش «قصه قرن» روایتی از صد سال گذشته یعنی از سال  ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ است.

او افزود: «قصه قرن» داستان زندگی جمشیدخان است که در سال ۱۳۰۰ با همسرش ازدواج می کند و فردای عروسی وقتی به خانه بازمی گردد همسرش در خانه نیست.

کارگردان نمایش «حکایت سنمار» اظهار کرد: جمشیدخان در دل اتفاقاتی که در قرن گذشته افتاده است به دنبال همسرش می گردد و از شخصیت های مختلفی که می شناسیم و نوستالژی ما هستند سراغ همسرش را می گیرد.

کارگردان نمایش «دوشیزه» درباره دکور این اثر خاطرنشان کرد: دکور نمایش «قصه قرن» بدون تغییر و در واقع یک دکور ثابت است و فضاسازی و تغییر مکان های این اثر به وسیله طراحی نور و لباس انجام می شود.

نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «برای لیلا» اعلام کرد: در اصل داستان این اثر یک درام عاشقانه از صد سال گذشته است و سعی کردیم تا در عرض یک ساعت قرنی  را که پشت سر گذاشتیم برای تماشاگر مرور کنیم.

بازیگر نمایش «مرغ دریایی دایی وانیا» بیان کرد: «قصه قرن» تنها اثر نمایشی است که در طول تعطیلات رسمی نوروز یعنی یک تا چهارم فروردین در زمانی که دیگر نمایش ها تعطیل هستند همچنان به اجرای خود ادامه داده و تا دوازدهم فروردین نیز میزبان مخاطبان خواهد بود.

حامد شیخی در پایان درباره اجرا در شب عید و لحظه سال تحویل عنوان کرد: شب بیست و نهم اسفندماه و با توجه به همزمانی اجرا با ساعت سال تحویل و نوروز ۱۴۰۱ ما نمایش «قصه قرن» را به عنوان اولین اجرای تئاتر در قرن پانزدهم روی صحنه بردیم و برخلاف انتظار خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

«قصه قرن» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی حامد شیخی تا دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ در تماشاخانه سپند میزبان علاقه‌مندان است.


منبع: خبرگزاری صبا