معاون اداره کل هنرهای نمایشی همزمان با فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی همراه با وحید فخر موسوی رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی با حضور در تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر به نیابت از مدیرکل هنرهای نمایشی به دیدار تعدادی از هنرمندان آثار نمایشی این مجموعه‌ها رفت.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی ابدالی معاون اداره کل هنرهای نمایشی روز یکشنبه هفتم فروردین همزمان با فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی و آغاز فصل تازه اجراهای نمایشی با حضور در تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر به دیدار هنرمندان آثار نمایشی به صحنه رفته در این مجموعه‌ها رفت.

معاون اداره کل هنرهای نمایشی در این دیدار ضمن ابلاغ تبریک ایام عید نوروز و روز ملی هنرهای نمایشی کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که طی روزهای اخیر برای شرکت در جشنواره تئاتر ارس در آذربایجان شرقی حضور دارد همراه با ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر، در قالبی نمادین شاخه گلی را تقدیم هادی مرزبان کارگردان نمایش «دکترنون» در تالار اصلی و مسعود هاشمی پور کارگردان نمایش «بی‌خوابی» در تالار سایه کرده و روز ملی هنرهای نمایشی را به عوامل اجرایی این دو اثر نمایشی تبریک گفتند. 

 

ابدالی همچنین با حضور در تماشاخانه سنگلج ضمن دیدار با مدیریت این تماشاخانه از گروه اجرایی نمایش «شهر آشوب» به کارگردانی علی طربی نیز قدردانی کرده و در دیدار با گروه نمایش «نینا و جادوی ماه‌ها» به کارگردانی علیرضا دهقانی در تالار هنر از کارگردان و عوامل این نمایش نیز  به پاس به صحنه بردن این اثر نمایشی در روزهای آغازین سال ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬ قدرانی و پیام تبریک مدیرکل هنرهای نمایشی را به نیز به این گروه اجرایی ابلاغ کرد.

شایان ذکر است از روز هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نمایش‌های «دکتر نون» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی، «بی خوابی» به کارگردانی مسعود هاشمی‌پور در تالار سایه تئاتر شهر و نمایش «شهر آشوب» به کارگردانی علی طربی در تماشاخانه سنگلج و نمایش «نینا و جادوی ماه‌ها» به کارگردانی علیرضا دهقانی در تالار هنر اجراهای خود را آغاز کردند.

همچنین به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی  ویژه برنامه‌هایی در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرا  شده است. ضمن اینکه مدیران کل استان‌ها ‌و روسای انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها، گروه‌های نمایشی و هنرمندان مختلف نیز در این روز به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیام های جداگانه‌ای را در پاسداشت روز ملی هنرهای نمایشی منتشر کردند.