هادی مرزبان کارگردان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» این نمایش را متفاوت از آثار رئالیستی سابق خود معرفی کرد و گفت برای این اثر سبکی تعریف نمی کنم تا تماشاگر در مورد سبک نمایش تصمیم بگیرد.

پایگاه خبری تئاتر: هادی مرزبان کارگردان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» که از هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است گفت: «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» داستان زندگی دکتر نون از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است که در این نمایش به جدال او بین عشق به ملک تاج همسرس و دکتر مصدق پرداخته می شود.

کارگردان نمایش «پایین گذر سقاخانه» مطرح کرد: خوشبختانه همه شب های هفته اول اجرا، ظرفیت سالن تکمیل شد و این نشان از استقبال مخاطبان نسبت به کار دارد و امیدواریم تا پایان نمایش نیز شاهد حضور آنها باشیم.

«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» سومین همکاری با بهنام تشکر

او افزود: «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» به عنوان سومین همکاری من با بهنام تشکر که اکنون در نقش دکتر مصدق را بازی می کند، است.

کارگردان نمایش «آهسته با گل سرخ» درباره انتخاب بهنام تشکر به عنوان بازیگر نقش دکتر مصدق اظهار کرد: هنوز هم درخشش بهنام تشکر برای بازی در نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» را به خاطر دارم. او جزو بازیگرانی است که نظر مخاطب را جلب می کند. او برای بازی در نقش دکتر مصدق با توجه به اینکه اواخر کار به گروه اضافه شد حدود هفت الی ده روز فرصت تمرین داشت و با وجود این مدت کم خیلی خوب خودش را به کار رساند.

کارگردان نمایش «نوبت دیوانگی» مطرح کرد: در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» سه بازیگر خانم به ایفای یک نقش در سه برهه زندگی دکتر نون می پردازند و ارتباط مخاطب با این موضوع برای من باعث نگرانی بود که خوشبختانه تاکنون بازخوردهای خوبی از سوی مخاطبان داشتیم و نگرانی ام برطرف شده است.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» اصلا رئال نیست

کارگردان نمایش «آمیز قلمدون» ادامه داد: برخلاف تمام نمایش های رئالی که من از آثار اکبر رادی، محمد رحمانیان و بهرام بیضایی کار کرده ام نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» اصلا رئال نیست و سبک خاصی دارد که من نمی خواهم روی آن اسم بگذارم و بیشتر تمایل دارم تا تماشاگر خودش بعد از تماشای کار در مورد آن تصمیم بگیرد.

کارگردان نمایش «تنبور نواز» درباره تاثیر طراحی دکور در فضاسازی نمایش بیان کرد: دکور این اثر توسط رضا کیانیان طراحی شد در حالی که بعد از کیانیان چند طراح دیگر نیز نظراتشان را به من ارایه دادند اما هیچکدام برایم قابل پذیرش نبود و به نظرم این بهترین طراحی دکور برای القا فضا و سبک نمایش است.

کارگردان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» درباره آسیب جسمانی که برای غلامرضا پودینه بازیگر این نمایش در شب پنجشنبه یازدهم فروردین ماه در حین اجرا رخ داده است، توضیح داد: خدا را شکر حال پودینه خوب است. پایش گچ گرفته شده ولی متاسفانه مشکل دیگری در کمرش دارد که البته در بیمارستان هنوز به تشخیص نهایی برای چگونگی درمان نرسیده اند.

او درباره هزینه های درمان غلامرضا پودینه اعلام کرد: بابت هزینه های درمان این هنرمند مشکلی نخواهد داشت چراکه در همان ابتدای رخداد ابراهیم گله دارزاده مدیر تئاتر شهر با حضور در پشت صحنه بیان کرد که با توجه به بیمه بودن سالن اصلا نگران هزینه های درمان این هنرمند نباشیم.

کارگردان نمایش «هملت با سالاد فصل» درباره چگونگی وقوع این حادثه بیان کرد: ما صحنه ای در نمایش داریم که با کمک ماشینری مجموعه تئاتر شهر بازیگران از پایین روی سن می آیند و متاسفانه پودینه از این قسمت با توجه به تاریکی پشت صحنه، پایین می افتد و دچار مشکل در ناحیه پا و کمر می شود.

کارگردان نمایش «آهسته با گل سرخ» اعلام کرد: همان شب پنجشنبه یازدهم فروردین بعد از پایان اجرا برای عیادت از پودینه به بیمارستان رفتم تا جویای حالش باشم اما او نگران نبودش روی صحنه بود و این بزرگترین ویژگی بچه های تئاتر است که در بدترین شرایط هم باز با اشک دلتنگ صحنه اند.

برای اجراهای هفته اخیر بازیگر دیگری جایگزین کردیم

کارگردان نمایش «طالب» اظهار کرد: نقش پودینه در «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» خیلی کوتاه بود و ما بلافاصله بازیگر دیگری از گروه را جایگزین کردیم و به اجرا در شب حادثه ادامه دادیم و از یکشنبه ۱۴ فروردین ماه نیز با همین بازیگر کار را ادامه خواهیم داد.

کارگردان نمایش «خانمچه و مهتابی» ادامه داد: البته تمام امید من این است که حال غلامرضا پودینه به زودی خوب شود و در ادامه کار بازی خودش را روی صحنه ببینیم.

کارگردان نمایش «پلکان» عنوان کرد: حدود ۱۲ سال است که درگیر و دار اجرای نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» هستم؛ از زمانی که قرار بود جمشید مشایخی نقش دکتر نون را بازی کند و بازیگران مختلفی در این مدت آمدند و رفتند تا اکنون که بالاخره این نقش به حامد کمیلی رسید.

حامد کمیلی دکتر نونی است که من خواسته‌ام

این کارگردان پیشکسوت تئاتر درباره انتخاب حامد کمیلی برای ایفای نقش دکتر نون بیان کرد: برخی از افراد که خیلی به دنبال ایراد گرفتن هستند، اشاره کرده بودند که سن حامد کمیلی چه ربطی به دکتر نون دارد ولی به نظر من این موضوع اصلا اهمیتی ندارد اگر فرهاد آییش این نقش را بازی می کرد یک جور آن را به تصویر می کشید و حالا که کمیلی بازیگر این اثر است جور دیگری بازی می کند؛ برای منِ کارگردان مهم این است که حامد کمیلی دکتر نونی است که من خواسته ام و نقش را خیلی خوب درآورده است.

هادی مرزبان در پایان گفت: در طی مدت تمرین «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داشت» بازیگری داشتیم که حتی تا زمان حضور هیات بازیبنی متن را زمین نگذاشته بود ولی در مقابل بازیگری هم داشتیم که بلافاصله پس از چند روز از حضورش در گروه متن را حفظ کرد و نقش خود را به بهترین شکل روی صحنه ایفا کرد پس مسائلی مثل سن و سال و ایرادتراشی های دیگر اصلا در روند کار اهمیت ندارد.


منبع: خبرگزاری صبا
نویسنده: نگار امیری