تندیس جایزه جلال ستاری به چهار تن از پژوهشگران اهدا شد که این چهار تن عبارتند از پروفسور دمارتیز از ایتالیا، سودابه فضائلی از ایران و به صورت مشترک مارگاریتا کاراتیگینا و جیوانی کنستانتینویچ میخائیلوف از روسیه.

پایگاه خبری تئاتر:  بخش پایانی چهارمین سمینار نمایش های آیینی- سنتی بعد از ظهر امروز یکشنبه 24 شهریور ماه با حضور قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

آشنا در حاشیه آخرین روز از برگزاری چهارمین سمینار جشنواره و در حضور پژوهشگرانی که در این سمینار مقاله ارائه داده بودند، عنوان کرد: باید بستر و زمینه مناسب را فراهم کنیم تا از هنری که ما را به گذشته پیوند می دهد و ما را هدایت می کنند تا از هویت خودمان فاصله نگیریم، حمایت کنیم.

وی ادامه داد: آنچه در حوزه فرهنگ و هنر انجام می گیرد، در همه جای دنیا نشان‌دهنده چگونه زیستن است. به عنوان نمونه آیین نوروز هم در ذات خودش انسانی و سرشار از محبت و مودت است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی در ادامه صحبت هایش یادآور شد: آیین ها و سنن در راستای نیازهای بشری هستند، آیین ها به ما کمک می کنند تا از اصالت خویش فاصله نگیریم، حتی ما احترام به بزرگترها را در آیین های مختلف می بینیم. آیین های نمایشی ما نیاز جامعه است و می تواند شادی و نشاط را برای مردم کشورمان به ارمغان بیاورد.

در بخش دیگری از این برنامه جایزه جلال ستاری به پژوهشگرانی که در این سمینار مقاله ارائه داده بودند، اهدا شد.

بر همین اساس لوح تقدیر به پروفسور ساندر براتلند از نروژ که اسطوره شناس و استاد زبان شناسی است، توسط رقیه بهزادی اهدا شد.

همچنین کوهه ایی سوگیئورا نیز دریافت کننده لوح تقدیر جایزه جلال ستاری شد که رایزن فرهنگی کشور ژاپن در ایران این جایزه را از داود فتحعلی بیگی و محمدحسین ناصربخت تحویل گرفت.

سومین لوح تقدیر به کلاوس لانگ از آلمان تعلق گرفت.

تندیس جایزه جلال ستاری نیز به چهار تن از پژوهشگران این عرصه اهدا شد که این چهار تن عبارتند از: پروفسور دمارتیز از ایتالیا، سودابه فضائلی از ایران و به صورت مشترک مارگاریتا کاراتیگینا و جیوانی کنستانتینویچ میخائیلوف از روسیه.

با پایان یافتن بخش سمینارهای جشنواره افتتاحیه جشنواره سنتی- آیینی با اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای برگزار شد.