مهرداد کورش نیا کارگردان فیلم سینمایی «بی آبان» می گوید که حق پخش این اثر را به تلویزیون واگذار کرده اند.

پایگاه خبری تئاتر: مهرداد کورش‌نیا کارگردان فیلم سینمایی «بی آبان» به تهیه کنندگی علی محمد قاسمی و نویسندگی مشترک علی اصغری و مهرداد کورش نیا در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این فیلم سینمایی گفت: پروانه نمایش فیلم سینمایی «بی آبان» در دی ماه ۱۴۰۱ از طرف شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی صادر شد.

این مدیر هنری خاطرنشان کرد: «بی آبان» روایت جنگلبانی است که در یکی از تعقیب و گریزهای خود با جنازه کودکی مواجه می‌شود و بعد از آن چون این اتفاق در ماه ازدواجش رخ داده دچار یکسری مشکلات می‌شود.

او افزود: با توجه به شرایطی که در طول دو سال گذشته برای اکران آثار در سینما وجود دارد و صف طولانی فیلم هایی که منتظر اکران هستند هنوز برای اکران «بی آیان» اقدام جدی انجام نداده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «بی آبان» اظهار کرد: البته حضور «بی آبان» در جشنواره های بین المللی مهم ترین دلیلی است که باعث شده تاکنون برای اکران این فیلم سینمایی روی پرده سینماها اقدام جدی صورت نگیرد.

کارگردان نمایش مسیح ادامه داد: حضور بین المللی آثار سینمایی مستلزم این است که آنها اکران عموم نشده باشد و ما هم قصدمان تمرکز روی جشنواره های خارجی است.

مدیر مجموعه تالار محراب درباره حق پخش «بی آبان» بیان کرد: لازم به ذکر است که ما حق پخش فیلم سینمایی «بی آبان» را به تلویزیون واگذار کرده ایم و فکر می کنم تلویزیون به زودی پخش آن را آغاز کند.

نویسنده نمایشنامه «آواز ستاره ها» با اشاره به اکران این فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور مطرح کرد: در ابتدا قصد داشتیم تا در سال ۱۴۰۱ و پس از گرفتن پروانه نمایش «بی آبان»، این فیلم سینمایی را در سینماهای هنر و تجربه اکران کنیم که با توجه صدور حکم پایان فعالیت هنر و تجربه این امر امکان پذیر نشد.

مهرداد کورش نیا در پایان گفت: البته فیلم «بی آیان» در سینما اکران دارد ولی همانطور که ذکر شد با توجه به تمرکز تیم سازنده روی جشنواره های خارجی و موفقیت این اثر در بخش بین الملل اکران آن در سینماها به صورت محدود خواهد بود.