نمایش «خانه تعطیل نیست» به کارگردانی شیما فرهمند که درباره رابطه یک زوج با یکدیگر است از امروز یکشنبه 18 آبانماه اجرای خود را در تماشاخانه مشایخی آغاز می کند.

پایگاه خبری تئاتر:  شیما فرهمند کارگردان این اثر نمایشی  گفت: نمایش «خانه تعطیل نیست» یک درام اجتماعی روانشناختی درباره خانه ای است که گرمای عشق خود را از دست داده و به مکانی سرد تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این نمایش توسط امیر عالمی با اقتباسی از داستان «موضوع موقت» اثر جومپا لاهیری نوشته است و داستان زندگی زن و شوهری را روایت می کند که بعد از مهاجرت از ایران در یک کشور دیگر با هم آشنا شده و ازدواج کرده اند. در طول داستان شاهد فلاش بک هایی از زندگی این دو نفر و ماجرای بچه دار شدنشان هستیم. اما نقطه عطف داستان زمانی است که مردِ قصه قرار است برای همسرش اعترافی کند، اعترافی که باعث باز شدن همه گره هایی داستانی می شود.

این کارگردان درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: این نمایش اثری رئالیستی است اما من در طراحی صحنه تلاش کرده ام از ارائه فضایی صرفا واقع گرایانه پرهیز کنم و تصاویری مینیمال و انتزاعی در طراحی صحنه به مخاطب ارائه کنم.

کارگردان «مالی سویینی» متذکر شد: معمولا در کارهایی که پیش از این به عنوان کارگردان انجام داده ام به دلیل دید تصویری که دارم تمرکزم ابتدا روی طراحی صحنه بوده و بعد به کارگردانی و بازی ها توجه می کردم اما در این نمایش بیشتر تمرکزم بر بازیگری است و نمایش نیز با همفکری همه افراد گروه به شکل کارگاهی شکل گرفته است. در اجرای «خانه تعطیل نیست» تلاش کردم نسبت به کارهای پیشینم منعطف‌تر عمل کرده و محوریت را روی بازیگری قرار دهم.

فرهمند درباره حضورش در این نمایش در دو نقش کارگردان و بازیگر توضیح داد: پیش از این تجربه بازی در نمایش‌های دوستان دیگرم را داشته ام اما چون علاقه زیادی به این نمایشنامه و نقش زن داستان داشتم و احساسم نیز این بود که این پرسوناژ به شخصیت خودم نزدیک است، تصمیم گرفتم در این نمایش بازی کنم.

وی در پایان درباره انتخاب تماشاخانه مشایخی برای اجرا گفت: پیش از این نمایش را برای اجرا در تالار استاد انتظامی پیشنهاد داده بودم که حتی بازبینی هم شد و قرار بود به ما زمان اجرا بدهند اما ناگهان اعلام کردند که با محدودیت امکان اجرا روبرو هستند و نمی توانند به نمایش ما اجرای عمومی بدهند اما چون من از اردیبهشت ماه مشغول تمرین این نمایش بودم و می خواستم حتما آن را اجرا کنم، تصمیم گرفتم نمایش را در تماشاخانه مشایخی به صحنه ببرم که البته الان بسیار راضی هستم و این سالن را بیشتر از مکان هایی که قبلا در آن کاری را به صحنه برده بودم، دوست دارم.

نمایش «خانه تعطیل است» از 18 آبانماه ساعت 18:30 اجرای عمومی خود را در تماشاخانه مشایخی آغاز می کند. محسن بهرامی و شیما فرهمند دو بازیگر نمایش هستند و سایر عوامل عبارتند از: امیر عالمی نویسنده، سهراب مدیری دستیار کارگردان، پریسا نکوقدم منشی صحنه، نغمه ارجمند عکاس، احمدرضا حجارزاده مدیر روابط‌عمومی.

اجرای این نمایش که کاری از گروه تئاتر بلوط است تا 5 آذرماه ادامه خواهد داشت. تماشاخانه مشایخی در بلوار میرداماد، خیابان قبادیان، پلاک 53، سرای محله کاووسیه واقع شده است.