نمایش «مردن با دهان باز» به کارگردانی دلارا نوشین که روایت تاریخ معاصر ایران را در یک قهوه‌خانه در شمال شهر روایت می‌کند از اوایل آذر میزبان علاقمندان تئاتر در تماشاخانه سنگلج خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: دلارا نوشین کارگردان این اثر نمایشی در این باره گفت: نمایش «مردن با دهان باز» قرار است از اوایل آذر ماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه برود. این اثر نمایشی که توسط محمد وفایی به نگارش درآمده است وقایعی را که در تاریخ معاصر ما رخ داده در قالبی دراماتیک به مخاطب عرضه می کند.

وی افزود: «مردن با دهان باز» در فضای یک قهوه خانه در شمال شهر در فضای بعد از اتمام جنگ جهانی دوم رخ می دهد. در واقع در این نمایش تلاش کرده ایم به اتفاقاتی که در آن مقطع زمانی رخ داده نگاهی چند لایه و دراماتیک داشته باشیم.

نوشین درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش در فضایی رئالیستی روایت می شود و طراحی صحنه ای واقع گرایانه نیز دارد. برای چنین طراحی نیز وحید لاری که سالهاست طراحی صحنه نمایش‌های هادی مرزبان را در فضایی واقع گرایانه انجام می‌دهد، بهترین گزینه بود که وی نیز لطف کرد و پیشنهاد ما را پذیرفت.

کارگردان «اوریدیس» درباره انتخاب بازیگران نمایش توضیح داد: برای حضور در این اثر نمایشی از دو بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر دعوت به همکاری کردم که خوشبختانه هر دو پذیرفتند. اکبر رحمتی بازیگر سخت‌گیری است و سال‌هاست که تئاتر کار نکرده و من نیز همیشه یکی از آرزوهایم کار کردن با وی بوده است. آقای رحمتی با وجودیکه سر فیلمبرداری بود اما چون متن را دوست داشت، پذیرفت که در نمایش حضور داشته باشد. خانم شمس فضل‌الهی هم بازیگر گزیده کاری است اما به گروه افتخار داد و بازی در این نمایش را پذیرفت. بقیه بازیگران نیز با توجه به توانایی هایشان در ایفای نقشهای مورد نظر انتخاب شدند.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: این نمایش فضایی کاملا ایرانی دارد و مناسب اجرا در تماشاخانه سنگلج است اما با توجه به اینکه این اثر در ماه صفر به صحنه می رود از عنصر موسیقی به شیوه یا که در اجراهای این تماشاخانه رایج است، برخوردار نیست.

شمسی فضل اللهی، اکبر رحمتی، سیروس اسنقی، مژگان خالقی و امیر اسماعیلی بازیگران این نمایش هستند. همچنین فریبا ورکیانی تهیه کننده، وحید لاری طراح صحنه و لباس، محمد وفایی طراح پوستر و عکاس، الهه افخمی دستیار و برنامه ریز، مهدی گلزار مدیر صحنه و مهرانگیز قهرمانی روابط عمومی دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.

دلارا نوشین، نویسنده، کارگردان، بازیگر و مترجم تئاتر کارگردانی نمایش هایی چون «اوریدیس»، « غریبه ای در خانه» و ... را در کارنامه خود دارد.