سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر پسامهر در فسا با حضور هنرمندان عرصه نمایش از 21 تا 23 شهریور ماه 92 در شهرستان فسا برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: در سیزدهمین جشنواره تئاتر پسامهر فسا تعداد 13 اثر نمایشی پس از بازبینی‌های انجام شده به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که طی 3 روز داوری از نفرات برگزیده طی مراسم اختتامیه در روز شنبه 23 شهریور ماه با حضور مسئولین و هنرمندان استانی در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است داوري جشنواره یاد شده را بهمن سلیمانی، سیروس خورشید و سمیه معینی بر عهده داشتند که پس از ارسال بیش از 60 کار نمایشی از سراسر استان، تعداد 25 اثر به مرحله بازبینی رسیده و از این میان 12 تئاتر آماده اجرا شده‌اند.  

در پایان این مراسم نتایج سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر 1392 اعلام شد. بر این اساس در بخش کارگردانی، محمد رضا طاهری از فسا برای نمایش "سه شب با گابو " رتبه اول، سیدمحمد هادی هاشم زاده   

برای نمایش "هدفون" از شیراز رتبه دوم، مجتبی راوش برای نمایش "پچپچه هامون روی یه خط ممتد" از کازرون و محمد باقر محمد حسینی برای نمایش "راپورت" از فسا به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند. همچنین از احسان شادمانی کارگردان نمایش "راحله در این قصه غرق می شود" تقدیر شد.

در بخش بازیگری نیز نتایج به این شرح است: رتبه اول، زهرا کارگر، در نمایش سه شب با گابو از فسا/ رتبه دوم      مطهره حاتمی، در نمایش سه شب با گابو از فسا/ رتبه سوم، هانیه زارع، در نمایش هدفون از شیراز. همچنین از پردیس شیروانی و لیلا دوکوهگی (در نمایش  راحله در این قصه غرق می شود) ، نگین منصور صفائیان (در  نمایش هدفون ) زهرا علوی (در نمایش  پچپچه هامون روی یه خط ممتد )، فاطمه  قوامی (در نمایش  کمپوزیسیونی از رنگ قرمز)، فاطمه رضایی (در نمایش سه شب با گابو)، خاطره سلیمانزاده (در نمایش یورت)، سیده ملیحه عطایی ( در نمایش بگذارید صدای باران به گوش شما هم برسد ) زهرا تنوری (در نمایش راپورت) در این بخش تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد نیز برترین‌ها به این شرح هستند: رتبه اول، منوچهر محسنی در نمایش "سه شب با گابو" از فسا/ دوم، سید علیرضا موسوی در نمایش هدفون از شیراز/ سوم مشترک، محسن جواد زاده در نمایش سه شب با گابو از فسا/ مجتبی راوش در نمایش پچپچه های هامون روی یک خط ممتد از کازرون/ شایسته تقدیر جلال الدین نصری (یورت) سعید رجبیان (یورت)، امیررضا عبدلی (در نمایش ادیپ شهریار) محمد باقر محمد حسینی (در نمایش راپورت) زین العابدین صادقی  (در نمایش بهمن کوره بری) محمود سیمکانی (در نمایش  راپورت ) و یوسف شکوهی (در نمایش بهمن کوره بری).

برگزیدگان بخش نویسندگی نیز از این قرارند: رتبه اول در نمایش، "سه شب با گابو" محمد رضا طاهری از فسا / رتبه دوم در نمایش   راحله در این قصه غرق می شود آقای  احسان شادمانی از شیراز/ رتبه های سوم مشترک در نمایش راپورت محمود سیمکانی از فسا / در نمایش پچپچه های هامون  روی خط ممتد علی دل پیشه از کازرون.

پارمیدا گل واله، فاطمه امیر زاده، محمد حسین دهقانی، یاس رنجبر، پرنیان محب زاده، روژینا شیری، فرید موصلو، سارا خسروی، آرا فرحناک و نیلوفر آزادی همه برندگان جایزه بازیگری خردسال هستند.

عاطفه نور پیشه  از فسا برای نمایش ادیب شهریار جایزه طراحی صحنه را کسب کرد و زهرا عطایی از فسا برای نمایش نمایش بگذار صدای باران به گوش شما هم برسد، جایزه نور را کسب کرد.

جایزه‌های بخش موسیقی به نمایش بهمن کوره بری/ محمد مهدی بهرامیان/ از فسا، بخش گریم به نمایش هدفون، خانم فرزانه رادفر از شیراز، بخش طراحی لباس/ نمایش سه شب با گابو/ محمد بیژنی نسب و خانم فاطمه رضایی از فسا،  بخش بروشور و پوستر نمایش بهمن کوره بری/ محمد مهدی بهرامیان از فسا رسید.