امیرحسین حیدری پخش‌کننده فیلم سیمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی عنوان کرد که فروش هر فیلمی به نفع همه سینماست.

 پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین حیدری پخش‌کننده فیلم سیمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی درباره آغاز اکران عمومی این فیلم با سینمای سرگروهی در شیراز و خارج از پایتخت که برای اولین بار اتفاق می‌افتد، توضیح داد: این اتفاق خوبی است که باید زودتر از این‌ها در سینمای ایران رخ می‌داد تا ترکیب سرگروه‌های سینمایی دچار تغییراتی شود. این اتفاق را در حال حاضر به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: فروش پردیس‌های سینمایی در شهرستان‌ها در حال حاضر دست کمی از فروش پردیس‌های مطرح تهران ندارد و استقبال از فیلم‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توان به آمار این پردیس‌ها استناد کرد. سینماهایی مانند «هویزه» مشهد و «شهر آفتاب» شیراز و یا سینماهای مطرح شهرهای دیگری مانند تبریز، اصفهان و اهواز سینماهایی هستند که در فروش فیلم‌ها تأثیرگذار هستند و می‌توان به آمار آن‌ها رجوع کرد. ۲ پردیسی که در حال حاضر به ترکیب سرگروه‌های سینمایی اضافه شده‌اند، سینماهایی هستند که از این منظر مرجع هستند و فیلم‌ها در آن‌ها فروش‌های قابل قبولی دارند. از این زاویه این اتفاق مبارک است و به‌عنوان یک پخش‌کننده از آن استقبال می‌کنم.

حیدری درباره اکران «مغز استخوان» هم توضیح داد: ما قبل از کرونا تصمیم به اکران این فیلم داشتیم. در مقطعی حتی برنامه‌ریزی‌هایی هم برای پخش آن کرده بودیم اما متأسفانه در مواجهه با ماجرای کرونا، اکران آن را از اولویت خود خارج کردیم و برنامه دیگری برای آن ریختیم که به اکران عید فطر امسال موکول شد. امیدواریم از این فیلم استقبال خوبی شود چراکه فیلم خوبی است و فکر می‌کنم در ترکیب فعلی فیلم‌های اکران اتفاق خوبی برای آن خواهد افتاد.

این پخش‌کننده تأکید کرد: در سبد اکران سینماها ما به همه نوع فیلمی نیاز داریم و به نظرم ترکیب فعلی فیلم‌های عید فطر هم می‌تواند مخاطب را راضی نگه دارد چرا که هم فیلم کمدی داریم، هم فیلم ملودرام و هم فیلم اجتماعی. از این منظر مقطع فعلی را زمان مناسبی برای اکران «مغز استخوان» می‌دانم.

وی درباره شرایط اکران نوروزی سینماها هم گفت: در نوروز امسال مانند نوروز هر سال ما هفت فیلم در هفت سرگروه سینمایی داشتیم. اکران نوروز همواره گل سرسبد نوبت‌های اکران سینماها محسوب می‌شود و به همین دلیل هم در هفته‌های منتهی به نوروز شاهد ماراتن فیلم‌ها برای قرار گرفتن در این ترکیب بودیم و خوشبختانه ظرفیت سالن‌های اکران هم به صددرصد رسید اما اینکه چرا اکران نوروز امسال اکران موفقی نبود، نیاز به آسیب‌شناسی دارد. هم کرونا در این وضعیت بی‌تأثیر نبوده و هم اینکه بالاخره مردم بعد از دو سال به مسافرت نوروزی رفتند و شاید به همین دلایل اکران نوروز امسال مانند هر سال نبود. البته فیلم‌های خوبی در این ترکیب اکران شد که به نسبت هم فروش خوبی داشتند، هرچند انتظارها را برآورده نکردند اما شروع مناسبی برای گذار سینماها از شرایط کرونایی داشتند.

حیدری اظهار کرد: واقعیت این است که ما در مقطعی هستیم که رفتارشناسی مخاطبان سینما کمی سخت شده است و ما خودمان هم مشغول آزمون و خطا هستیم. اکران نوروزی نشان داد که مخاطب سینما مخاطب باهوشی شده است که باید به سلیقه‌اش احترام بگذاریم. در این شرایط پیش‌بینی کردن درباره پرفروش شدن و یا کم‌فروش شدن فیلم‌ها سخت شده، «مغز استخوان» روی کاغذ فیلم خوبی است و همه مولفه‌هایی که یک فیلم برای فروش لازم دارد را داراست. فیلم هم بازیگران خوبی دارد و سروشکل درستی، امیدوار هستیم که مخاطب هم فیلم را دوست داشته باشد و از آن استقبال کند، فروش هر فیلمی به نفع همه سینما است.

مدیر دفتر پخش «نمایش گستران» درباره برنامه‌های آتی این دفتر پخش هم توضیح داد: ما در حال حاضر سه فیلم «روشن»، «چپ، راست» و «نیلگون» را آماده پخش داریم که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، اکران آن‌ها را در دستور کار داریم. امید داریم که مشکل اکران فیلم «چپ، راست» هم برطرف شود و آقای منوچهر محمدی به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم در تلاش هستند تا پروانه نمایش آن مجدد صادر شود. امیدواریم در تعامل تهیه‌کننده فیلم و وزارت ارشاد هر چه زودتر این پروانه صادر شود و اتفاق خوبی رخ دهد که همه سینما می‌تواند از آن منتفع شود. «چپ، راست» می‌تواند بعد از «انفرادی» روانه پرده سینماها شود.

وی درباره شرایط اکران فیلم «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی هم گفت: بهترین زمان اکران این فیلم فصل تابستان است و در تلاش هستیم تا برای تابستان امسال برنامه‌ریزی لازم برای اکران این فیلم را داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم تا قبل از جام‌جهانی این فیلم را اکران کنیم.

حیدری در پایان مطرح کرد: فیلم «نیلگون» هم یک ملودرام خیلی خوب از حسین سهیلی‌زاده است که می‌تواند گزینه مناسبی برای اکران در اواخر تابستان و اوایل فصل پاییز باشد. فیلم‌های دیگری هم در دست داریم که در آینده درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری مهر