نوید صولتی می‌گوید ملاک داوری‌ها در جایزه «ایسفا» کاملا فنی و تکنیکی است و داوران هم از فیلمسازان و اعضای خود انجمن صنفی فیلم کوتاه هستند.

 پایگاه خبری تئاتر: نوید صولتی فیلمساز و یکی از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) درباره ضرورت برگزاری جایزه ایسفا به عنوان مهمترین جایزه صنفی فیلم کوتاه، گفت: متصدی برگزاری جایزه «ایسفا»، انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران است و مهمترین سیاستش رویکرد کاملا فنی و تکنیکی در انتخاب فیلم‌ها به دور از سیاست های دولتی است. یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای این جشن، داورانی است که خود از اعضای انجمن صنفی سینمای کوتاه هستند و در فیلم کوتاه فعالیت مستمر دارند و به همین واسطه کاملا به‌روز در جریان فیلم کوتاه هستند.

وی تصریح کرد: همین که فیلمسازان به دور از تمام سیاست‌ها و نگاه‌های دولتی به فیلم هایشان، می‌توانند آثارشان را در این جشن به رقابت بگذارند، می‌توان به مهمترین ویژگی این جایزه اشاره کرد.

صولتی در پاسخ به این پرسش که حضور در جایزه ایسفا برای فیلمسازان فیلم کوتاه چقدر اهمیت و جایزه آن چقدر اعتبار دارد، گفت: از آنجایی که ملاک داوری‌ها کاملا فنی و تکنیکی است و داوران هم از فیلمسازان و اعضای خود انجمن صنفی فیلم کوتاه هستند، قطعا اعتبار این جشن و جایزه نزد فیلمسازان بسیار فراتر از باقی جشنواره‌های داخلی است.

او درباره میزان تاثیرگذاری این جایزه مستقل سینمای کوتاه اظهار کرد: با توجه به سیاست های جدید و به روز شده جایزه «ایسفا»، تمامی فیلم‌هایی که در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی حضور داشته و یا جایزه گرفته‌اند، در این جشن حضور دارند؛ بنابراین می‌توان گفت که این جشن از کیفیت بالای رقابتی برخوردار است و همچنین این رقابت بین فیلم‌هایی انجام می‌شود که در یکی دو سال اخیر دیده شده‌اند؛ به عبارتی ویترین سینمای کوتاه ایران است. از این جهت جایزه «ایسفا» می‌تواند جایزه ای تاثیرگذار و مهم برای هر فیلم و فیلمساز محسوب شود.

کارگردان فیلم کوتاه «جونده» در پایان خاطرنشان کرد: با زحمات هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه و علیرضا قاسمی عزیز دبیر سال گذشته جایزه ایسفا، تغییرات اساسی و مهمی در آیین نامه جشن اعمال شد که به نظر من به پویایی جشن کمک شایانی کرد.

دوازدهمین دوره جوایز آکادمی انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به دبیری مرجان اشرفی زاده بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.