شقایق دهقان پس از سال‌ها دوری از اولین تجربه تئاتر، آرزو دارد وضعیت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران تکانی بخورد تا شاهد کارهای با کیفیت‌تری باشیم.

پایگاه خبری تئاتر: این بازیگر که به تازگی بازی در «نمایش اسپانیایی» را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا، بیان کرد: «نمایش اسپانیایی» دومین تجربه من در تئاتر است که به فاصله 17 سال از کار اول انجام می‌دهم.

او یادآور شد: سال 1376 نمایشی به نام «بازگشتی نیست» به کارگردانی گلچهره سجادیه را با بازی مرحوم فهیمه درستکار، رضا خندان و منوچهر شجاع اجرا کردیم و تا به امروز دیگر فرصت حضور در تئاتر را نداشتم.

دهقان درباره این دوری چند ساله از تئاتر و تمرکز بیشتر بر روی سریال‌های تلویزیونی گفت: دلیل خیلی خاصی برای این اتفاق وجود نداشت. شاید چون پیشنهادهای خاص و خوبی نداشتم در تئاتر بازی نکردم. ضمن اینکه همیشه می‌دانستم بازی در تئاتر کار ساده‌ای نیست و احتیاج به تمرین و تمرکز دارد و از آنجا که معمولا ترجیح می‌دهم دو کار را همزمان با هم انجام ندهم، در سال‌های گذشته بیشتر مشغول بازی در سریال بودم و به همین دلیل فرصت مناسب برای تمرکز در حوزه تئاتر نداشتم.

این بازیگر که در سریال‌های طنز زیادی در تلویزیون بازی کرده است درباره حضور بازیگران مطرح سینما یا تلویزیون در تئاتر بیان کرد: تا چند سال قبل فضا این‌طور باز نبود که امکان حضور بازیگرانی که در سینما یا تلویزیون حضور دارد در تئاتر هم فراهم شود اما اخیرا این فضا باز شده و بازیگران می‌توانند حضور در عرصه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون را تجربه کنند.

دهقان در این‌باره ادامه داد: ممکن است من از همان دسته بازیگرانی باشم که با توجه به سابقه کاری خود و حضور در تئاتر مورد انتقاداتی واقع شوم یا دلخوری‌هایی پیش آید که چرا افرادی که چهره یا مطرح هستند به این فضا وارد می‌شوند. در حالی که به نظرم این، اتفاق خوبی است و اگر قرار است مردم ما حتی به بهانه دیدن یک سری چهره برای تماشای تئاتر بیایند، اشکالی ندارد که این کار انجام شود.

بازیگر «نمایش اسپانیایی» با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به دلیل مسائل اقتصادی حتی ممکن است سی‌دی‌های رسانه‌های تصویری در شبکه نمایش خانگی را هم کمتر خریداری کنند، گفت: اگر حضور افراد مطرح، فرهنگ تئاتر دیدن را جا بیاندازد می‌توان این اتفاق را مثبت ارزیابی کرد ضمن اینکه باید شرایطی فراهم شود تا پول بیشتری به تئاتر تزریق شود.

دهقان همچنین اضافه کرد: یک نگرانی که درباره حضور بازیگرانی که تجربه کار در تئاتر را نداشته‌اند در این حوزه بوجود می‌آورد کیفیت کار است و متأسفانه این دید وجود دارد که کار در تلویزیون کیفیت را پایین می‌آورد در صورتی که اگر بازیگر خوب باشد می‌تواند در هر صحنه‌ای کار خود را به درستی انجام دهد.

وی درباره نقش خود در «نمایش اسپانیایی» هم گفت: در این نمایش نقش بازیگری را ایفا می‌کنم که در کارش موفق نیست و نسبت به خواهرش که بازیگر موفقی است حسادت می‌کند.

او با اشاره به استقبال خوب مخاطبان در چند شب ابتدایی این نمایش که بیشتر آن‌ها هم بلیت تهیه کرده بودند، گفت: شیوا اردویی به عنوان کارگردان در این نمایش کمک زیادی به من کرد که البته با توجه به اینکه او کار اول خود را انجام می‌دهد شاید با انتخاب من هم ریسک کرده اما او به خوبی می‌داند که در تمام لحظه‌های نمایش چه می‌خواهد و در این مدت هم همکاری خوبی با یکدیگر داشته‌ایم.

دهقان همچنین با اشاره به حضور بهاره رهنما و تأثیر او در پذیرش این نقش و بازی در تئاتر گفت: این اواخر کارهایی که از بهاره در تئاتر دیدم خوب بوده و او روی صحنه تئاتر روی دیگری از بازیگری خود را نشان داده است. به همین دلیل به انتخاب او و پیشنهادش برای بازی در این نمایش اطمینان داشتم.

این هنرمند در پایان در پاسخ به اینکه آیا نقشی که در «نمایش اسپانیایی» دارد در راستای نقش‌های طنزش در تلویزیون است، گفت: ممکن است برخی جاها تا حدی فضا به سمت کمدی برود اما این نمایش و هر آنچه در آن اجرا می‌کنم زندگی است و به همین دلیل هم به سمت واقعیت است و هم ممکن است لحظه‌های کمدی داشته باشد.