هفدهمین مراسم «شب بازیگر» با ریاست ایرج راد، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود.

 پایگاه خبری تئاتر: شب بازیگر معمولا ازمهم‌ترین و جذاب‌ترین جشن‌های خانه تئاتر بوده که البته در بعضی دوره‌ها حاشیه هم کم نداشته است. دوره شانزدهم شب بازیگر پیش از شیوع کرونا و در اردیبهشت سال ۹۸ در سالن اصلی تئاتر شهر به دبیری یهزاد فراهانی برگزار شد.

در آن مقطع به نحوه داوری برای انتخاب برترین بازیگرها اعتراض شده بود و پیش از شروع مراسم نیز هیأت داوران اولیه، در بیانیه‌ای به پروسه نهایی داوری انتقاد و بر اصلاح و بازبینی آئین‌نامه شب بازیگر تاکید کردند.

حال در دوره هفدهم و پس از دو سال کرونازده تئاتر قرار است این شب با دبیری شهره سلطانی برگزار شود و البته هنوز مشخص نیست با توجه به تعداد نمایش‌هایی که در این مدت با تعطیلی‌های مداوم سالن‌های تئاتری اجرا شده، آیین‌نامه جشن تغییری داشته یا خیر و اساسا داوری‌ به چه شکل انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران تئاتر، سلطانی گفته است: در جلسه هماهنگی که با حضور اعضا هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی بازیگران تئاتر برگزار شد، استاد ایرج راد با رأی تمامی اعضا هیأت مدیره به عنوان رییس این دوره از گردهمایی بزرگ بازیگران تئاتر و شب بازیگر انتخاب شد که برای من افتخار بزرگی است. مسلما تجربه مدیریت ایشان و تاکیدهایی که همواره بر شأن تئاتر و بازیگران این رشته هنری دارند برای من و همکارانم در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم راهگشا است.

ایرج راد، رییس هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر و از بازیگران و کارگردانان تئاتر ، سینما و تلویزیون است که بیش از پنج دهه به طور پیوسته در این عرصه فعالیت داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های تهران و نبی اکرم، فعالیت صنفی منسجم خود را از دهه ۷۰ با حضور در هیأت موسس خانه سینما، خانه هنرمندان و خانه تئاتر آغاز کرده است.

راد برای انتخابات هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر هم که ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود نامزد شده است.

مراسم «شب بازیگر» با ریاست ایرج راد و دبیری شهره سلطانی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود ولی هنوز محل برپایی به طور رسمی اعلام نشده است.