نادیا فرجی بازیگر و کارگردان تئاتر قصد دارد از ۶ خرداد سال جاری نمایش «یه روز دیگه» را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد.

 پایگاه خبری تئاتر: نادیا فرجی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین تجربه خود در این عرصه گفت: قصد دارم نمایش «یه روز دیگه» را که خودم با ایده‌ای برگرفته از نمایشنامه «مرگ در می‌زند» وودی آلن نوشته‌ام، از ۶ خرداد در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرم.

وی درباره روند شکل‌گیری و نگارش نمایشنامه «یه روز دیگه»، توضیح داد: در زمان دانشجویی نمایشنامه «مرگ در می‌زند» وودی آلن را کار کردم و از همان زمان علاقه زیادی به این متن به لحاظ مفهومی داشتم. ۳ سال پیش تصمیم گرفتم این نمایشنامه را ایرانیزه کنم و با ایده‌ای برگرفته از «مرگ در می‌زند»، نمایشنامه «یه روز دیگه» را نوشتم.

فرجی افزود: در نمایشنامه «یه روز دیگه» بر خلاف «مرگ در می‌زند»، به جای شخصیت مرد از شخصیت زن استفاده کردم که خودم و الهه پورجمشید ایفاگر نقش‌های این اثر هستیم.

کارگردان «یه روز دیگه» درباره شیوه مدنظر برای اجرای این اثر نمایشی، گفت: در طراحی صحنه نمایش از فضای رئال دور و به سوررئال نزدیک شدم ولی پرداخت اجرایی نمایش کاملاً رئال است.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره دشواری‌های تولید یک اثر نمایشی در شرایط کرونایی و همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی فعلی، یادآور شد: ما در زمانی که شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در اوج بود، تمرین‌های نمایش را شروع کردیم و هر ۲ بازیگر درگیر این ویروس شدیم و شرایط سختی داشتیم. در نهایت حدود ۳ ماه تمرین کردم تا در دی‌ماه سال گذشته و بعد از بازبینی، مجوز اجرا را دریافت کردیم.

فرجی تأکید کرد: به دنبال جذب تهیه‌کننده هستم زیرا هزینه‌های تولید و اجرای نمایش بالا است و باید این هزینه‌ها را تأمین کرد.

وی در پایان سخنان خود درباره تعداد اجراهای نمایش «یه روز دیگه»، گفت: قرار است این نمایش ۲۵ اجرا در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر داشته باشد.


منبع: خبرگزاری مهر