سیروس همتی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به انتظار یکساله‌اش برای اجرای نمایش «طلسم صبحگل» از ارائه نمایشنامه «کلارینت» برای حضور در بخش تولید متون جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد

پایگاه خبری تئاتر: سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره آخرین باری که در نقش یک «سیاه» بازی کرده است اینگونه گفت: یکی از آخرین کارهای تئاتری که در آن بازی کردم ایفای نقش سیاه در نمایش «طلسم صبحگل» به کارگردانی قطب الدین صادقی بود که سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر دو اجرا داشت. حضور در این نمایش برایم بسیار متفاوت بود و هر وقت صاحب اثر را می بینم از او درباره زمان اجرای مجدد سوال می کنم چون آنقدر به این نقش علاقمندم که اجرای این نمایش هر زمانی که باشد من وقتم را برای حضور در آن خالی خواهم کرد.

وی از اینکه پس از گذشت یکسال از جشنواره فجر هنوز زمان اجری این نمایش مشخص نیست، ابراز تاسف کرد.

همتی درباره نمایش‌هایی که در نوبت اجرا دارد نیز توضیح داد: در سال 91 گروه تئاتر مانی دو نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی زند» و «الهه» را در نوبت اجرا داشت که این دو اثر در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت اما متاسفانه هنوز جواب قانع کننده ای برای اجرایشان به من داده نشده است. به دلیل اینکه هنوز تکلیف اجرای عمومی این دو نمایش مشخص نشده است ترجیح می دهم فعلا به تولید کار جدیدی فکر نکنم بنابراین حضورم را در مقام کارگردان در جشنواره تئاتر فجر تحریم کرده ام اما در مقام نویسنده اثری را به جشنواره ارائه داده ام.

بازیگر سریال « خوب، بد، زشت» ادامه داد: متنی به نام «کلارینت» را به رشته تحریر درآوده ام که آن را به بخش تولید متون جشنواره تئاتر فجر ارائه کردم که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد. «کلارینت» قصه یک نوازنده است که نمی تواند به دلیل مشکلاتی که برایش پیش آمده به همراه دیگر افراد گروه موسیقی برای اجرای کنسرت به خارج از کشور برود. این نمایش در واقع داستان پشت صحنه یک گروه موسیقی است که نوازنده کلارینت نمی‌تواند آنها را در اجرای کنسرت همراهی کند و به این ترتیب داستان وارد ابعاد دیگری می شود.

همتی در پایان درباره فعالیت‌هایش در عرصه تصویر بیان کرد: فعلا بیشتر فیلمنامه می نویسم و مطالعه می کنم تا به عنوان بازیگر در اثری تصویری حضور داشته باشم. به تازگی فیلمنامه «جزیره» را هم نوشته‌ام که تهیه کننده آن علی اصغر پورهاجریان است اما تا آماده نشدن شرایط تولید قرار است صحبتی درباره کار نشود.