«نه اشراف‌زاده‌ است و نه صاحب منصب، او فقط مردی عامی است که در «مردی برای تمام فصول» اهمیتش کم نیست.»

پایگاه خبری تئاتر: این توصیف سیامک صفری از نقشی است که در اولین تجربه کارگردانی بهمن فرمان‌آرا در تئاتر ایفا می‌کند؛‌ نقشی پررنگ که در کاری جدی، بامزگی‌های خودش را هم دارد.

 این بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون تا به حال در نقش‌های مختلفی حضور داشته و در کنار بازی در نمایش‌های «شکار روباه»،«در مصر برف نمی‌بارد» «اهل قبور»، «منهای دو»، «رمولوس کبیر»، «ماکوندو»،«والس مرده‌شوران»،«آقای اشمیت کیه» ، «همسایه آقا»، «مشروطه بانو»، «صد سال پیش از تنهایی ما»، «دن کامیلو»، «گروتسکی بر تبارشناسی دروغ و تنهایی»،«آنتیگونه در نیویورک»،«کالیگولا» و ... در فیلم‌های سینمایی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» علی رفیعی و «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا و مجموعه‌های تلویزیونی«گاو صندوق» مازیار میری و «آب پریا» مرضیه برومند،«مختار نامه» داوود میرباقری و ... هم بازی کرده است.

او این روزها در نمایش «مردی برای تمام فصول» در تالار وحدت بر صحنه است.حضور او در این نمایش در نقش مرد عام بهانه‌ای شد برای گپی کوتاه با این بازیگر و مروری بر برخی نقش‌هایی که تا به حال داشته است.

سیامک صفری درباره حضور در نمایشی که کارگردان صاحب‌نامش پیش از این فقط در سینما حضور داشته است به ایسنا گفت: اجرای نمایش «مردی برای تمام فصول» توسط بهمن فرمان‌آرا اتفاق تازه‌ای نیست، چون هشت نه سالی می‌شود که ایشان در فکر به صحنه بردن این نمایش بود و از همان ابتدا هم که فکر اجرای نمایش را داشت، از من برای حضور در کار دعوت کرد تا اینکه امسال بالاخره این اتفاق افتاد و من هم به عنوان یکی از اعضای تیم او در نمایش «مردی برای تمام فصول» حاضر شدم.

او ادامه داد: بسیار خوشحالم از اینکه در این نمایش بازی می‌کنم و یکی از دلایل اصلی آن هم به خود بهمن فرمان‌آرا برمی‌گردد، چون آدم نازنینی است.

صفری درباره دشواری کار با کارگردانی که سابقه سینمایی دارد و اولین تجربه‌اش را در تئاتر انجام می‌دهد، توضیح داد: این مسئله از ابتدا در ذهن خودم هم مطرح و برایم سوال بود که او با فضای تئاتر چه رفتاری دارد و چگونه برخورد می‌کند، اما وقتی تمرینات را شروع کردیم، دیدم اتفاقا خیلی به این حوزه آشناست. او متن را خوب می‌شناسد و نوع برداشت و برخوردش با بازیگر کاملا درست و مشابه همان چیزی است که از تئاتری‌های حرفه‌ای می‌بینیم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایشنامه‌ای با داستانی درباره «سرتامس مور» در سال‌های دور انگلستان، بیان کرد: پایبندی به قانون و حرکت در چارچوب قانونی که در هر کشوری وجود دارد، از جمله مسائلی است که در ایران و دیگر کشورهای دنیا امری بدیهی است و همه به آن اعتقاد دارند. اجرای این گونه نمایشنامه‌ها به مسئله مشترک بشری می‌پردازد که برای همه و در هر زمانی قابل درک است.

وی همچنین درباره ماندگارترین نقش‌های خود که تاکنون بر صحنه تئاتر اجرا کرده است، گفت: در تمام سال‌هایی که تئاتر کار کردم، به نظر می‌آید بیشترین و ماندگاترین نقشی که در ذهن تماشاگران حک شده و در میان بازی‌های من برایشان پررنگ است، نمایش «شکار روباه» دکتر علی رفیعی است که در آن جا نقش «آغامحمدخان» قاجار را بازی کردم.

صفری افزود: همیشه سعی کرده‌ام بر مبنای شرایط، بهترین کار خود را انجام دهم اما من هم فکر می‌کنم نمایش «شکار روباه» جایگاه ویژه‌ای در میان کارهایم دارد.

 نمایش«مردی برای تمام فصول» نوشته رابرت بولت و کار بهمن فرمان آرا از 17 آبان در تالار وحدت بر صحنه است.

رضا کیانیان، سهیلا رضوی، بهناز جعفری، احمد ساعتچیان، هدایت هاشمی، فرزین صابونی، رضا مولایی و ...از دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند که هر شب راس ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.