مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاکید کرد: در صورت ادامه بازسازی مجموعه تئاترشهر و نیاز جشنواره به سالن‌های نمایشی، مسئولان جشنواره تئا‌تر فجر باید نامه درخواست نیاز خود را هر چه زود‌تر ارسال کنند.

پایگاه خبری تئاتر: مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری از فراهم شدن امکان حضور چهار نمایش منتخب سومین جشنواره سوره ماه در قالب جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر طبق وعده حسین طاهری و اردشیر صالح‌پور دبیر این رویداد خبر داد.

رحمت امینی با بیان توضیح بیشتر درباره این خبر گفت: مدیرکل هنرهای نمایشی که در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه حضور داشت، قول دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر مبنی بر فراهم شدن امکان حضور آثار برگزیده جشنواره سوره ماه در جشنواره تئا‌تر فجر را تایید کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما امسال حداقل چهار یا پنج نمایش در جشنواره تئا‌تر فجر خواهیم داشت. این روالی است که سالهای گذشته هم وجود داشته و همواره رابطه خوب میان دو مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری را شاهد بودیم.

امینی همچنین از آغاز اجرای عمومی آثار در سالن‌های نمایشی حوزه هنری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر جدول اجرای دو نمایش در مجموعه مشخص شده که این روند در دی ماه و سپس در طول برگزاری جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر هم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز بازسازی مجنوعه تئاترشهر آیا مسئولان دبیرخانه تئا‌تر فجر تا این لحظه مذاکره‌ای برای استفاده از ظرفیت سالن‌های حوزه هنری انجام داده‌اند یا خیر، بیان کرد: مسئولان جشنواره تئا‌تر فجر تا این لحظه اعلام نیاز نکرده‌اند و اگر زمان بگذرد ما برنامه ریزی‌های خود را انجام می‌دهیم و بعد از آن هم امکانی برای تغییر جدول وجود ندارد.

وی در انتها تصریح کرد: امیدوارم همین اطلاع رسانی موجب شود مسئولان جشنواره نامه رسمی اعلام نیاز خود را ارسال کنند تا امکان برنامه ریزی در زمان باقی مانده به برگزاری وجود داشته باشد.