اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی نمایشنامه‌نویسی ویژه‌ی خسروحکیم رابط با تقدیر از این نمایشنامه ‌نویس پیشکسوت برگزار می‌شود.

 پایگاه خبری تئاتر: اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه‌ی استاد خسرو حکیم‌رابط به همت نشر آماره روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس (مشاهیر) مجموعه‌ی تئاترشهر برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره‌ی نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره با دبیری محسن عظیمی (نمایشنامه‌نویس و کارگردان) به همت نشر آماره با مدیریت فرهاد نوع‌پرست تابستان سال گذشته فراخوان خود را منتشر کرد که ۱۰۲ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شد.

در مرحله‌ی نخست ۲۸ اثر توسط هومن بنائی (نمایشنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر) و دبیر بخش ادبیات نمایشی و داستانی نشر آماره و شهرام‌احمدزاده (نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر) عضو شورای سیاسگذاری این بخش انتخاب شدند.

همچنین آثار منتخب توسط داوران مرحله‌ی نهایی؛ فرامرز طالبی (نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر)، محمد یعقوبی (نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر) و «ناهید احمدیان» (مترجم، پژوهشگر و مدرس) ارزیابی شدند تا سه اثر برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی شوند که توسط نشر آماره منتشر خواهند شد.

در مراسم اختتامیه ضمن پخش بخشی از مستندی درباره خسرو حکیم رابط و رونمایی از ویژه‌نامه‌ای درباره این هنرمند با نام «حکیم‌نامه»، مقدمه‌ی کتاب جدید او که درحال انتشار است، توسط خود این نویسنده خوانده می‌شود و چند تن از شاگردان و همکاران او درباره‌ی آثار و تاثیرگذاری‌ این نویسنده در ادبیات نمایشی سخنرانی خواهند داشت.

این مراسم ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سالن مشاهیر (کنفرانس) مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.