مراسم تشییع نمادین پیکر مجید بهرامی بازیگر تئاتر صبح امروز در تئاترشهر انجام گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: پیکر زنده‌ یاد مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر صبح روز دوشنبه 26 آبان ماه برای آخرین وداع با ذکر لا اله الا الله اطراف مجموعه تئاتر شهر گردانده شد.

پیکر این هنرمند تئاتر سپس به لابی مجموعه تئاتر شهر برده شد تا هنرمندان بتوانند با وی وداع کرده و برایش فاتحه بخوانند.

در این هنگام محسن تنابنده بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما خطاب به حاضران در سالن بیان کرد: این آخرین رورانس مجید بهرامی است لطفا همه تشویقش کنند. 

بعد از تئاتر شهر پیکر مجید بهرامی به تالار وحدت برده شد تا طی مراسمی از آنجا به سوی آرامگاه ابدی تشییع شود. 

احسان کرمی مجری این برنامه بود که در ابتدای صحبت هایش درباره بهرامی گفت: مجید بهرامی مردی بود که هیچ وقت مغلوب مرگ نشد و هنوز هم هیچکس باور نمی کند که او از بین ما رفته است. مجید حتی یک اشک بدون لبخند هم نریخت. او فقط بازیگر تئاتر نبود بلکه به خاطر فیلم کوتاهی که بازی کرده بود جایزه خانه سینما را هم داشت.

پس از آن کرمی از فاطمه معتمد آریا که در فیلم «گیلانه» با بهرامی هم بازی بود دعوت کرد که درباره وی صحبت کند.

معتمد آریا در صحبت های کوتاهی عنوان کرد: برای از دست دادن عزیزی که هیچ لحظه از زندگی اش خالی از نشاط نبود نباید با غم و اندوه صحبت کرد. همه ما خاطراتی از مجید داریم و همیشه هم او را با شور و عشق و نشاط دیده ایم بنابراین نمی توانم برای رفتنش تسلیت بگویم.

مجید به دنبال رفاقت، دوستی و مهربانی بود

وی ادامه داد: مجید به دنبال رفاقت، دوستی و مهربانی بود و دوست داشت این عشق و محبت را در همه ببیند که البته به خاطر دوستان با محبتش بود که توانست 7 سال دوام بیاورد چون بودن شیرین ترین لحظه ای است که آدم می تواند با دوستانش تقسیم کند. نمی توانم در مورد رفتن مجید تسلیت بگویم بلکه فقط می توان گفت خداحافظ رفیق.

در ادامه حسین پاکدل هنرمند تئاتر که در زمان مدیریتش در مجموعه تئاتر شهر، تالار خورشید را در اختیار مجید بهرامی و گروه تئاتر «نرگس سیاه» قرار داده بود که آنها بتوانند در این مکان به تمرین نمایششان بپردازند، یادداشتی درباره بازیگری مجید بهرامی و علاقه ای که به بازی و ایفای نقش های مختلف در تئاتر و سینما داشت، قرائت کرد.

بعد از آن رضا ثروتی کارگردان تئاتر که بهرامی آخرین بازی اش در تئاتر را در نمایش «عجایب المخلوقات» به کارگردانی ثروتی بازی کرده بود نیز یادداشتی درباره رنجی که بهرامی در طول این سالها تحمل کرده و علاقه ای که دوستانش به دیدن دوباره او دارند، خواند.

او که سرد خفته روزگاری گلویش گرم‌ترین گلوها بود

در بخشی از این یادداشت، ثروتی عنوان کرد: او که سرد خفته است روزی گلویش گرم ترین گلوها بود.

در بخش دیگری از این برنامه پانته آ پناهی ها یکی دیگر از هنرمندان تئاتر که با مجید بهرامی در گروه تئاتر «نرگس سیاه» همبازی بود با ابراز تاثر فراوان درباره بهرامی گفت: من مطمئنم که مجید از همه ما زنده تر است چون همیشه پر از زندگی است. مجید باعث آشنایی من با حامد محمد طاهری و گروه «نرگس سیاه» بود. در تمام سال‌های بیماری اش هیچ گاه غم و اندوه در چهره اش ندیدم. بنابراین نباید در نبودش اشک بریزیم. همچنین جای عاطفه تهرانی که از دوستان ما در این گروه بود در این مراسم خالی است.

در ادامه مراسم، احسان کرمی با اشاره به اینکه بهتر است هنرمندانی چون مصطفی عبداللهی و بهرام ریحانی که آنها نیز از بیماری سرطان رنج می برند دریابیم از بهرام ریحانی که با وجود بیماری و در حالی که کپسول اکسیژن به همراه داشت برای وداع با دوستش در این مراسم شرکت کرده بود دعوت کرد تا درباره بهرامی سخنانی کوتاه ایراد کند.

ریحانی عنوان کرد: شور و عشق به زندگی را در نمایشگاهی که مردادماه مجید در خانه هنرمندان برگزار کرد می شد دید. درود می فرستم به رضا ثروتی که وقتی متوجه بیماری مجید شد اجرای نمایش «عجایب المخلوقات» را کنسل کرد و گفت تا مجید خوب نشود این نمایش را به صحنه نخواهم برد. من به عنوان یک بیمار مبتلا به سرطان می دانم که مجید چه کشیده است برای همین می گویم مجید، قلبم مال تو.

وی ادامه داد: من می دانم که روبرویت سپاهی سراسر مسلح بود که تو با هیچ، باید با آنها می جنگیدی. من می خواهم فریاد بزنم که چرا زمانی که مجید در بیمارستان بستری بود تنها برنامه تئاتری تلویزیون حاضر نشد به ملاقات مجید بیاید و بگوید که ما به نمایندگی از بچه های تئاتر با تو هستیم.

ریحانی که با تاثر فراوان صحبت می کرد، ادامه داد: مجید همیشه لبخند بر لب داشت و مطمئنا الان هم دارد می خندد. به احترام عشقی که مجید به تئاتر داد و به خاطر تئاتر سلامتی اش را به خطر انداخت، لطفا همگی یک دقیقه سکوت کنید.

بازیگری که برای بیماری اش اشک نریخت

مهدی نادری کارگردان سینما که مجید بهرامی در فیلم «بدرود بغداد» وی ایفای نقش کرده بود نیز درباره بهرامی گفت: مهمترین ویژگی مجید تلاش قهرمانانه اش برای مبارزه با بیماری بود. با وجود چنین قهرمانی من به هیچ وجه به خودم جرات نمی دهم که برایش اشک بریزم چون می دانم که او همیشه می خندد. حتی مادر مجید هم در طول دوره بیماری اش هیچ گاه اشک او را ندیده است پس نباید برای نبودش گریه کنیم. سهم ما، رفاقت، معرفت و لبخند است، همان چیزی که بین ما کم شده و مجید آرزویش را داشت. بهتر است برای شادی روحش سکوت کنیم، لبخند بزنیم و سعی کنیم دیگران را دوست داشته باشیم.

در ادامه احسان کرمی با ابراز امیدواری از اینکه یک جنبش ضد سرطان در میان افراد جامعه شکل بگیرد، گفت: این آخرین رورانس مجید بهرامی است که البته کمی مدلش با بقیه روزها فرق می کند. صحنه تالار وحدت روشن می شود و مجید بهرامی اینجا روبروی ما دراز کشیده است. او ژست مردانگی نمی گرفت ولی همیشه مرد بود و می خندید.

در انتهای مراسم، با حضور حجت الاسلام دعایی بر پیکر مجید بهرامی نماز میت خوانده شد و این هنرمند با همراهی خانواده و دوستانش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) راهی شد.

در این مراسم هنرمندانی چون فاطمه معتمد آریا، رخشان بنی اعتماد، ایرج راد، پریسا مقتدی، افسانه ماهیان، بهرام ریحانی، نوید محمدزاده، جعفر پناهی، الهام پاوه نژاد، اتابک نادری، احمد ساعتچیان، حسین پاکدل، حسین مسافر آستانه، نرگس آبیار، کوروش سلیمانی، اردشیر صالح پور، اصغر همت، حسین کیانی، شهرام نوشیر، منیژه محامدی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی، محسن عبدالوهاب، اصغر دشتی، رضا حداد، حمید پورآذری، علی سرابی، بابک حمیدیان، رحمت امینی، محسن تنابنده، پرستو صالحی، حسن وارسته، ایرج راد، مزدک میرعابدینی، رامین سیاردشتی، نیره فراهانی، خسرو احمدی، مهدی سلطانی و ... حضور داشتند.

گزارش تصویری تشیع پیکر مجید بهرامی