نمایش ایرانی "ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی" به کارگردانی سینا ییلاق‌بیگی و سلما محسنی برگزیده‌ جشنواره‌ عروسکی یونیمای ارمنستان شد

پایگاه خبری تئاتر:  امسال هشتمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی "روز داستان‌های پریان تومانیان" که در زادگاه نویسنده‌ بزرگ ارمنی، هوانس تومانیان در دهکده‌ سق ارمنستان برگزار می‌شود، میزبان دو گروه ایرانی بود.

گروه تئاتر "سنجاق قفلی" با نمایش "ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی" به کارگردانی سینا ییلاق‌بیگی و سلما محسنی و بازی و بازیگردانی علی باروتی و سلما محسنی و نمایش "لافکادیو" به کارگردانی آلبرت بگی‌جانیان و با بازی و بازی‌دهندگی آده بگی‌جانیان در این جشنواره حضور داشتند.

اردشیر صالح‌پور نیز به عنوان مهمان ویژه‌ این جشنواره در بخش سمینار و کارگاه به سخنرانی پیرامون عروسک‌های کهن و باستانی ایران پرداخت. این دو نمایش‌ ایرانی با 22 نمایش دیگر از شش کشور ارمنستان، داغستان، فرانسه، روسیه، اوکراین و گرجستان به رقابت پرداختند. این نمایش‌ها در 4 سالن و در سه شهر دسق، وانادزور (مرکز استان لوری) و ایروان به اجرا درآمدند.

همچنین مراسم اختتامیه‌ این جشنواره در شهر کوهستانی سوان برگزار شد که گروه سنجاق قفلی با نمایش "ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی" موفق به دریافت تندیس جشنواره و تقدیرنامه به عنوان بهترین نمایش در بخش نگاه نو شدند. این جشنواره هر سال در اواسط سپتامبر به ریاست آرمن صافاریان (رئیس یونیمای ارمنستان) برگزار می‌‌شود.