خانه‌ تئاتر فرهنگسرای گلستان به منظور لزوم توجه و بررسی به تئاتر کودک و نوجوان، نخستین نشست پژوهشی سایه‌ خیال را که اختصاص به بررسی تئاتر و نمایش‌ نا‌مه‌‌خوانی کودک و نوجوان دارد،در خانه‌ فرهنگ فدک برگزار می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: در این نشست ابتدا نمایش‌نا‌مه‌ شازده کوچولو نوشته‌ی بهرام جلالی‌پور نمایش‌نا‌مه‌خوانی و سپس در خصوص  چگونگی اقتباس در تئاتر کودک و نوجوان با حضور روزبه حسینی(نمایشنامه نویس،پژوهشگر) و بهزاد صدیقی (نمایش‌نامه‌نویس، منتقد و ‌پژوهشگر تئاتر)به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود 


نخستین نشست سایه‌ی خیال روز سه‌شنبه 27  آبان ‌ماه  جاری ساعت 18 در خانه‌ی فرهنگ‌فدک واقع در میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب فرهنگسرای گلستان، خیابان بوستان فدک برگزار می‌شود و ورود در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.


بنا بر این گزارش، دکتر بهرام جلالی‌پور  این نمایش‌نا‌مه را براساس داستان شازده کوچولوی آنتوان دوسنت اگزوپری نوشته و اقتباس و برداشت خاص  خود را از این اثر داشته و تصویری نمایشی از آن برای کودکان و نوجوانان فراهم آورده است .

جلالی‌پورپیش از این مقالات پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان را در سمینار‌های علمی و پژوهشی و نشریات تخصصی کودک و نوجوان و تئاتر  از جمله روشنان، تجیر، نمایش و ... ارائه‌داده و منتشر‌کرده‌‌است و نمایش‌نا‌مه‌های زیادی را در حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوان نوشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مبارک و صندوق‌چه‌ی استاد محمد، گرفالو، شازده‌کوچولو  و  قشنگ‌ترین آواز دنیا، خروسی که می‌خواست شب را ببیند، دزد لالایی‌ها ( مشترک با فائزه فیض)، مزه‌ی دروغ تلخه‌، آی بچه‌های نازنین دست به تلفن نزنین و ... اشاره‌کرد

 وی همچنین  کتاب «نقد دراماتیکی نمایش های کودک و نوجوان» و «اقتباس برای تئاتر کودک و نوجوان» را در نوبت چاپ دارد.


سلسله نشست‌های سایه‌ی خیال در آخرین سه‌شنبه‌ی هر ماه  توسط خانه‌تئاتر فر‌هنگ‌سرای گلستان بر‌گزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیش‌تر با شماره‌ی 77813002 تماس بگیرند