دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: در این شرایط پذیرفتن این مسئولیت تسلیت گفتن دارد نه تبریک.

 پایگاه خبری تئاتر: کوروش زارعی که پیش از این به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در هنرهای نمایشی فعالیت داشته درباره پذیرفتن این مسئولیت می‌گوید: پذیرفتن مسئولیت فرهنگی آن هم در شرایط سختی که در عرصه هنرهای نمایشی و اقتصاد جامعه وجود دارد، بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: من از خانواده تئاتر هستم. سالها به عنوان بازیگر و کارگردان کار کردم و همه اهالی تئاتر دوستان من هستند و همین باعث می‌شود توقعشان از من زیاد باشد.

زارعی که در برنامه پرانتز خبر رادیو نمایش سخن می‌گفت درباره وجود بخش آنلاین در جشنواره امسال تئاتر فجر گفت: من تازه حکم گرفتم و درباره نحوه برگزاری هنوز چیزی قطعی و مشخص نیست.باید شورای سیاست‌گذاری تشکیل شود و در شورای سیاست گذاری و نخبگانی به فراخوان درستی برسیم. اما این قول را می‌دهم که به زودی فراخوان منتشر خواهد شد.

زارعی درباره نحوه برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره هم خاطرنشان کرد: من چندسال در بخش‌های مختلف در عرصه مدیریت تیاتر تجاربی داشتم و ارتباطاتی هم با کشورهای همسایه داشته‌ام و فکر نمی‌کنم از این نظر مشکلی داشته باشیم.
دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر همچنین درباره وجود بخش رادیو تئاتر ابراز امیدواری کرد.

زارعی درباره ورود نمایش‌ها از جشنواره‌های مختلف به جشنواره تئاتر فجر گفت: امیدوارم بتوانیم از کلیه ظرفیت تئاتر کشور در جشنواره استفاده کنیم.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به سوالی درباره بودجه و یا حمایت مالی جشنواره گفت: هنوز نمی‌دانم امسال چه قدر بودجه داریم‌، اما باید به دنبال حامی مالی باشیم، چون با بودجه انجمن هنرهای نمایشی امکان برگزاری نیست.
وی همچنین در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم آحاد جامعه تئاتر در برگزاری این جشنواره به من کمک کنند.