نمایش «پنت هاوس» با حضور بازیگران ایرانی و افغانستانی به زودی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

چارسو پرس: افشین غیاثی کارگردان این نمایش گفت: حدود پنج ماه است که تمرین این نمایش را شروع کرده‌ایم و قرار است به زودی (از اوایل تیرماه) این نمایش در عمارت نوفل لوشاتو اجرا شود. جمعی از هنرجویان افغانستانی من که بسیار باانگیزه هستند و از راه‌های دور سر کلاس‌ها حاضر و پس از طی دوره‌های آموزشی آماده نقش‌آفرینی در این نمایش شدند، در کنار جمعی از بازیگران حرفه‌ای ایرانی در این تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند.

او افزود: «پنت هاوس» یک موضوع اجتماعی را روایت می‌کند که به اختلاف طبقاتی و عشق پسری به یک دختر می‌پردازد.

مسعود ترابی بازیگر نمایش «پنت هاوس» نیز گفت: هفت سال است که از بازیگری فاصله گرفته و مشغول کارگردانی بودم و بخاطر سنگینی کار قبلی با عنوان «ما کی هستیم» که در تالار حافظ به اجرا رفت، تصمیم گرفتم یک سال به دور از فضای کارگردانی باشم. طرحی در ذهن داشتم که با افشین غیاثی در میان گذاشتم و قرار شد این طرح را الناز عطایی بنویسد و کار را شروع کنیم. هنگامی که این طرح نوشته شد و جلوتر رفتیم تصمیم بر آن شد، من خودم هم بازی کنم. در ابتدا بیشتر بحث بازی نبود و بحث مشاوره بود که از یک جایی به بعد تصمیم گرفتم بازی کنم و خیلی از این اتفاق راضی هستم چون این نقش برایم بسیار خوشایند است. ما تمام تلاشمان را در این نمایش کردیم که «پنت هاوس» نگاه متفاوتی به عشق و ثروت و فقر داشته باشد.

بابک قادری دیگر بازیگر این نمایش هم گفت:‌ نمایشنامه «پنت هاوس» حرف روز جامعه است و از منطقه‌ای از پایین شهر می‌گوید که فقر در آن حاکم است که اصطلاحا" حلبی‌آباد گوشه نشین‌ها یا حاشیه نشین‌ها معرفی می‌شوند.

الناز عطایی، نویسنده نمایش «پنت هاوس» هم درباره این نمایش توضیح داد: افشین غیاثی کارگردان نمایش ایده‌ای در ذهن داشت و می‌خواست فضای حلبی‌آباد و بچه‌های کار را بررسی کند و در این خصوص با من صحبت کرد و قرار شد بچه‌های کار، عشق و محیط‌هایی که در واقع فکر نمی‌کنیم عشقی در آن وجود داشته باشد را بررسی کنیم. ایده خود را گفت و بر حسب ایده کارگردان جلساتی را با افشین غیاثی و مسعود ترابی گذاشتیم و پس از چندین جلسه تمرین متوجه شدیم داستان نمایش به چه صورتی پیش برود و داستان شکل گرفت.

فاطمه خاوری بازیگر افغانستانی مقیم ایران این نمایش نیز گفت: من یک سال در کانون مام میهن هنرجوی افشین غیاثی بودم و در دوره‌های بازیگری شرکت کردم. تئاتر و هنر برای یک مهاجر افغانستانی در ایران خیلی سخت است و من و دوستانم که در این زمینه فعالیت می‌کنیم با مشکلات زیادی چه از لحاظ اقتصادی و مالی و چه از لحاظ شرایط اجتماعی و خانوادگی دست و پنجه نرم می‌کنیم و در کل ادامه دادن این راه برای یک مهاجر تنها عشق زیادی را می‌طلبد که بتواند ادامه دهد. من اولین کار تئاتری خود را تجربه می‌کنم و برخورد زیادی با بقیه جامعه تئاتر ایران نداشتم، اما از این تیم حمایت و عشق دیدم که باعث حرکت و پیشرفت من شد. در نمایش «پنت هاوس» بازیگر نقش سحر هستم؛ یک دختر بیست ساله‌ی دوران ندیده و بلند پرواز که با خانواده‌اش در حلبی‌آباد زندگی می‌کند و در جامعه‌ای که همگی برای بقاء تلاش می‌کنند، سحر عاشق می‌شود و اینجاست که باید انتخاب کند.

در این نمایش مسعود ترابی، بابک قادری، علیرضا حق شناس، الناز عطایی، حسنا قبادی، معین محمودزاده، کیمیا نصیری، فاطمه خاوری، زینب هزاره، گلی احمدی، عاطفه علیزاده، محمدحسین کیا، حامد مقدم، متین کریمی، عرفان حسینی و مهدی وزیری مقدم بازی می‌کنند.

«پنت هاوس» با تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری یاسر هشترخانی که پیش‌تر سرمایه‌گذار تئاترهای «سه قطره خون»، «لختگی»، «52 هرتس» را برعهده داشته، روی صحنه می‌رود.


منبع: خبرگزاری ایسنا