دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز، کار خود را با برگزاری یک کارگاه آموزشی آغاز کرد و تا صبح پنجشنبه ۲۶ خرداد و برپایی دومین کارگاه آموزشی ادامه خواهد داشت.

چارسو پرس: رئیس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۲۴ خرداد به خبرنگاران گفت: دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز، با برگزاری یک کارگاه آموزشی و از امروز آغاز شده است و تا روز پنجشنبه ۲۶ خرداد، ادامه خواهد داشت.

روح‌الله رنجبری اضافه کرد: در این دوره، ۲ کارگاه (ورک شاپ) پیش‌بینی شده است که اولین کارگاه صبح سه‌شنبه (امروز) با حضور محمد برفر، نویسنده و مترجم و عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس، برگزار می‌شود.

رنجبری خاطرنشان کرد که کارگاه دوم، با حضور کیانوش عیاری و صبح روز پنجشنبه ۲۶ خردادماه در سالن غزل تالار حافظ در شیراز برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه ۳۴ اثر به مرحله داوری این دوره راه یافته است، گفت: بخش نمایش فیلم از ساعت ۱۵ عصر امروز سه شنبه ۲۴ خرداد، آغاز و در ۲ بخش دنبال می‌شود و فیلم‌ها در سینما فرهنگ مرکز اسناد و کتابخانه ملی به نمایش در خواهد آمد.

رنجبری افزود: در بخش یک اولین روز نمایش فیلم، شاهد اکران فیلم داستانی دانته به کارگردانی امین تبار، فیلم تجربی ناجور به کارگردانی وحید مباشری و اسماء درویش خوب، فیلم داستانی مارپله به کارگردانی مصطفی رستم‌پور و عاطفه رضاییان، پویانمایی آمرلی به کارگردانی امین گودرزی‌پور، فیلم تجربی زیستن به کارگردانی محسن سلمانی، فیلم داستانی هپرا به کارگردانی پرهام کاویانی، فیلم مستند پرده به کارگردانی ایمان بهروزی، فیلم تجربی ادامه بده به کارگردانی فرشاد عباسی و فیلم داستانی وضعیت آرام به کارگردانی مهدی داچی، خواهیم بود.

او گفت: در بخش دوم اولین روز، فیلم مستند ییلاق سرد به کارگردانی محمدحسین فلاح‌زاده و محسن دانشوربیری، فیلم داستانی زنده به گور به کارگردانی محمد زارع و حسن ابراهیمی‌نژاد، فیلم تجربی آل به کارگردانی مسعود احمدی، فیلم داستانی دریبل به کارگردانی علی لاوری منفرد و حسن پور، فیلم تجربی بدون عنوان به کارگردانی امین باقری، پویانمایی بی قرار به کارگردانی مهدی صدیق، فیلم تجربی هبوب به کارگردانی شیوا بافهم، فیلم مستند جی‌جی بی‌جی به کارگردانی کریم کرمی، فیلم داستانی صحنه سازی به کارگردانی عزت زادگان – نجابتیان و
فیلم داستانی باتان سو به کارگردانی مسلم منفرد، نمایش داده می‌شود.

رنجبری با بیان اینکه روز چهارشنبه، بخش سوم و چهارم فیلم‌های این دوره از جشنواره اکران می‌شود، گفت: فیلم داستانی ناک اوت به کارگردانی امیرحسین خباززاده، فیلم تجربی بازیافت به کارگردانی مسیح مسیح‌زاده، فیلم مستند بچه‌های عباس به کارگردانی عباس رحمانیان کوشکی، فیلم داستانی نمک سود به کارگردانی حسن اسماعیل‌زاده، پویانمایی رویای سرخ به کارگردانی حامد استخری، فیلم داستانی کلاب به کارگردانی محمدحسین آراسته، فیلم تجربی بن‌بست سمر به کارگردانی هاشم بی‌طرف و فیلم داستانی سعدی کارنو به کارگردانی فرشاد عباسی، در بخش سوم نمایش داده می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در بخش چهارم و آخر، فیلم داستانی ماشه به کارگردانی مهدی فلامرزی، فیلم مستند تنها چند متر به کارگردانی حجت طاهری، پویانمایی گوبانگی به کارگردانی مهدی صدیقی و علی فتوحی، فیلم داستانی حدس فروشنده به کارگردانی زهیر سقاچی، فیلم تجربی رده به کارگردانی علی لاوری منفرد، فیلم داستانی داج به کارگردانی مهدی زارعی، فیلم تجربی جاده به کارگردانی قاسمعلی عابدی و فیلم داستانی تماس به کارگردانی فرزاد قبادی‌نژاد، اکران می‌شود.

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیش از این گفته بود که در دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه شیراز، ۱۰۳ فیلم به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از بررسی ۳۴ فیلم به مرحله مسابقه راه یافت.

به گزارش ایسنا، قرار است که آیین پایانی این جشنواره پسین‌گاه پنجشنبه، ۲۶ خرداد در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شود.