به همت گروه ایرانی حاضر در اجلاس جهانی ITI جشنواره‌های بین‌المللی ایران در تقویم این انستیتو به ثبت رسیدند.

پایگاه خبری تئاتر: به نقل از روابط عمومی هنرهای نمایشی، روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و «سوزان دینی» مدیر اجرایی جشنواره‌های بین‌المللی ITI برگزارشد، مقرر گردید با تصویب هیئت مدیره این انستیتو، از این پس جشنواره‌های بین‌المللی ایران در جدول و تقویم سالانه قرار بگیرد.

در این جلسه طاهری از جایگاه تئاتر ایران در منطقه گفت و درباره جشنواره‌های فجر، آیینی سنتی، عروسکی، کودک و نوجوان و خیابانی و قدمت و ارزش آنها توضیحاتی داد که با تایید سوزان دینی و تصویب شورای عالی از این پس کلیه اطلاعات جشنواره‌های بین‌المللی ایرانی در سایت و تقویم سالانه ITI قرار خواهدگرفت.

گفتنی است در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس جهانی ITI حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و سید اشرف طباطبایی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با سید علی سقاییان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ملاقات و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سفیر ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور فعال ایران در چنین محافل مهم هنری، بر تعامل بیشتر هنرمندان کشورمان با هنرمندان ارمنستان تاکید کرده و آمادگی این سفارت را برای ایجاد گسترده‌تر رابطه فرهنگی با کشور ارمنستان اعلام نمود.

سی و چهارمین کنگره جهانی ITI در ایروان ارمنستان در حال برگزاری است.