ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش کودک و نوجوان از تغییر در شیوه داوری آثار بخش نقالی بیست و هفتمین دوره از این جشنواره رویداد بین‌المللی در شهر همدان خبر داد.

چارسو پرس: ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به تغییر در شیوه داوری آثار بخش نقالی در این دوره از جشنواره، اعلام کرد: در فراخوان این دوره از جشنواره، بخش نقالی به شکل رقابتی قید شده بود اما با توجه به اینکه تمامی آثار حاضر در این بخش شامل هنرمندان کودک و نوجوان هستند، شکل داوری آثار تغییر خواهد کرد.

براساس این اطلاعیه، با توجه به آسیب‌های روحی و روانی رقابت در مقطع کودکی و نوجوانی، بخش نقالی به شکل متفاوت و غیر رقابتی داوری می شود و این تصمیم با توجه به رویکرد جشنواره و این دیدگاه که بین آثار مستقل هنرمندان کودک و نوجوان رقابتی شکل نگیرد، اتخاذ شده است.

بنا بر اعلام ستاد برگزاری جشنواره، همچنین جوایز این بخش بین تمامی آثار شرکت کننده در بخش نقالی تقسیم می شود و از همه حاضران در این بخش نیز قدردانی به عمل خواهد آمد البته در بخش خیمه شب بازی روند رقابتی پا برجا خواهد بود زیرا گروه‌های بزرگسال و حرفه‌ای، در این بخش حضور دارند بنابراین بخش خیمه شب بازی مورد داوری و قضاوت در روند جشنواره قرار خواهد گرفت.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.