اجرای آثار پذیرفته شده در دومین محفل هنری موسسه «خونه‌کار دگره» با عنوان «کات‌آپ٢» از امروز چهارشنبه ۱ تیر ماه آغاز می‌شود.

چارسو پرس: هم‌زمان با نخستین روز برگزاری دومین محفل «خونه‌کارِ دِگره» از پوستر این دوره رونمایی می‌شود. هم‌چون دوره گذشته، مهدی دوایی طراح گرافیست شناخته شده هنرهای نمایشی، طراحی و اجرای پوستر دوره را برعهده داشته است.  

فراخوان برگزاری دومین محفل «خونه‌کار دگره» اسفندماه سال گذشته منتشر شد و در پی آن حدود ۵۰ طرح و ایده اجرایی به دبیرخانه موسسه رسید که پس از برگزاری ۳۰ جلسه مصاحبه و گفتگو با متقاضیان جدول نهایی بسته شد.   

کات‌آپ‌ (cut_up) چیزی نیست جز چیدنِ تصادفی تکه‌پاره‌هایی برای تولید معنا یا معانی تازه که گاهی تکان‌دهنده و روشن‌گرند. کنارهم گذاشتنِ قطعاتی با هدف شکل دادن به کنشِ خلاقه و ایجاد مانع در برابر گزاره‌ها و فرم‌های هنری رایج  (Norm)‌و کنترل‌کننده موجود. عملی که به سهم خود تلاش می‌کند در برابر زبان‌ها، شکل‌ها و گفتمان‌های هنری مسلط هر دوره‌ بایستد و از طریق ایجاد اتصال با فرآیند «تصادف»، معانی‌‌ای بیافریند که از دسترسِ ذهن‌های کنترل‌ شده (در تسلط زبان‌ها، گفتمان‌ها و شکل‌ها) خارج‌ می‌ماند.